Saldo

Status
Niet open voor verdere reacties.

LaLiselotte

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2010
Ik heb een formulier met een vermelding van een bedrag, in het subformulier staan financiele verrichtingen op dit bedrag. het is bedoeling een saldo te visualiseren.
Ik heb nu in mijn subformulier onderaan een vakje met : =Som([amount])
En dan in het gewone formulier een vakje voor het saldo met: =[bedrag]-[Forms!BBschrijnwerkers!financiele verrichtingenSubForm!amount]

Bedrag is het bedrag van het hoofdformulier.
BBschrijnwerkers is het hoofdformulier.
financiele verrichtingenSubForm is het subformulier.
Amount is de verwijzing naar de som onderaan de financiele verrichtingen in subform.

Zowel de som als het saldo verschijnen niet.
Bij de som staat gewoon helemaal niks... en bij het saldo staat #naam?

Wie kan mij hierbij helpen?

Je gebruikt een beetje ingewikkelde (en foute) manier om het tekstvak van het subformulier op te halen. Dat zou zo moeten:
Code:
=[bedrag]-financiele verrichtingenSubForm.Form!amount
Bovendien moet he veld [Bedrag] in de koptekst of voettekst van een formulier staan, anders kan acces geen Som functie gebruiken. De Som wordt dan berekend over een veld in een doorlopend formulier.

Je gebruikt een beetje ingewikkelde (en foute) manier om het tekstvak van het subformulier op te halen. Dat zou zo moeten:
Code:
=[bedrag]-financiele verrichtingenSubForm.Form!amount
Bovendien moet he veld [Bedrag] in de koptekst of voettekst van een formulier staan, anders kan acces geen Som functie gebruiken. De Som wordt dan berekend over een veld in een doorlopend formulier.

'de syntaxis van de expressie die u hebt opgegeven is ongeldig'
dat krijg ik als ik jou code gebruik :confused:

Probeer eens alleen het veld Amount van het subformulier op te vragen?
Code:
=[financiele verrichtingenSubForm].Form![amount]
En staat het veld [amount] wel in de voettekst?

Probeer eens alleen het veld Amount van het subformulier op te vragen?
Code:
=[financiele verrichtingenSubForm].Form![amount]
En staat het veld [amount] wel in de voettekst?

ik heb zelf bedrag ipv amount

En dan werkt het in subformulier wel. Maar vanaf dat je naar het subformulier kijkt in het hoofdformulier; is dat plots verdwenen... heel raar is het

en voordat dat in orde is; kan ik natuurlijk geen saldo maken..

Je haalt de eigenschap van het Tekstobject op, niet van het Tabelveld. Controleer dus de naam van het tekstvak op het tabblad <Overige> van de eigenschappen; goede kans dat daar iets anders staat dan het veld. Zelf probeer ik altijd een standaard naamgeving te volgen. Heet het tabelveld [Amount], dan noem ik het tekstveld [txtAmount]. En zo verder. Op die manier kun je altijd naar de juiste objectnamen verwijzen. Jouw voorbeeld zou dan luiden:
Code:
=[financiele verrichtingenSubForm].Form![txtamount]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan