Salora LCD2441FHDVXCI tv geschikt voor digitale tv van ziggo??

Status
Niet open voor verdere reacties.

rosie

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2006
Kan ik deze tv laten werken met een digitale televisie module van ZIGGO??
Deze tv is uitgerust met ci en bij ziggo hebben ze er over ci+.
Op de site staat deze tv er niet bij, aangezien dit toch de nieuwste van SALORA is.
Is me niet helemaal duidelijk.
Of op een andere manier digitale tv op deze tv??
ik hoor je:shocked:

Kan ik deze tv laten werken met een digitale televisie module van ZIGGO??
Deze tv is uitgerust met ci en bij ziggo hebben ze er over ci+.
Op de site staat deze tv er niet bij, aangezien dit toch de nieuwste van SALORA is.
Is me niet helemaal duidelijk.
Of op een andere manier digitale tv op deze tv??
ik hoor je:shocked:

In mijn beleving is een CI+ slot een CI+slot en zou het dus gewoon moeten werken....... als het tenminste werkt. Ik heb uit betrouwbare bron dat de ci modules nogal eens storingen geven. Ziggo geeft vervolgens de schuld aan de tv(leverancier).

Het feit dat je tv niet in de lijst van ziggo staat wil alleen maar zeggen dat de fabrikant niet aan ziggo betraald om genoemd te worden. Zo zie ik ook geen sony en samsung tv's in de overzichten terug komen..... nou neem van mij aan daar werkt het echt wel op... maar zoals gezegd, als het werkt.

Was laatst bij BCC en die vertelde dat ze inderdaad vaak naar een tv met module hadden moeten uitrukken om te (her-)installeren.

Maar goed als het toch wil proberen. Volgens mij is het zo dat je in veel winkels 14 dagen omruil of terugbreng garantie hebt (bij BCC in ieder geval wel). Je zou dus in die tijd kunnen proberen of het werkt, en anders een verkoper lief aankijken. ;)

Mijn ervaring met een settopbox (Humax en/of Homecast) is zeer goed, ik heb hem aangesloten via hdmi naar de versterker en dan kun je dus ook direct digitale radio luisteren zonder dat je tv aanstaat. Het is wel weer een extra apparaat, en extra snoeren. Maar het is net wat je voor wensen hebt.

Succes ermee in ieder geval.

Alleen is de vraag c1 of c1+ ??Daar gaat het om.Zit daar verschil in?

Heeft een Scart en een HDMI aansluiting en dus prima te gebruiken

Ron

Er zit een ci/ci+ slot in de tv.De vraag is ,kan deze tv werken met een ziggo module (die in de tv zit)????
En wat is het verschil dan tussen Ci en ci+??:shocked:

Er zit een ci/ci+ slot in de tv.De vraag is ,kan deze tv werken met een ziggo module (die in de tv zit)????
En wat is het verschil dan tussen Ci en ci+??:shocked:

Dag Rosie,

Ik kom vaak in aanraking met dit soort problemen. Mijn advies is dan ook om gewoon naar de plaatselijke elektronicazaak te gaan, te vragen om een CI+ module van Smit of Neotion en het gewoon thuis te proberen. Negen van de tien keer lukt het zonder problemen, mochten er wel problemen zijn kun je het product altijd terugbrengen of eerst proberen om de televisie van de nieuwste firmware te voorzien.

Ik ben benieuwd of het lukt, Salora is mij niet bekend. Ik hoor het graag.

Groetjes Colin

PS: Hier een link waarin het verschil wordt uitgelegd. http://www.gebruikers.tv/wordpress/?p=183

Laatst bewerkt:
Hallo Colin

Ik heb het gisteren geprobeert met een module die mijn vader in zijn philips tv heeft zitten.Eerst met zijn smartkaart en later met de mijne maar helemaal niets.TV zegt dat de module geplaatst is en laat ik hem zoeken naar zenders.....niets!!Wat nu?Opgeven??:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan