Salvage voor Windows 2000

Status
Niet open voor verdere reacties.

blubber

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2004
Ik heb hier een windows 2000 advanced server staan,
en ben langzaam aan steeds meer van Novell aan het overhevelen naar windows.
Nu ervaar ik het eigenlijk als een groot gemis dat ik niet meer ff snel bestanden terug kan zetten op het netwerk die een van de users per ongeluk weg heeft gegooit.
In Novell kan ik met Salvage de gedelete files in enkele seconden terug zetten.
Is zoiets ook te verwezelijken in Windows????

Bij mijn weten niet. Natuurlijk kan je eventueel de windows recycle bin voorzien van de Norton protectie, maar dat werkt alleen op client niveau en ik denk dat jij een netwerk-achtige oplossing zoekt. Ik zou gewoon gaan voor home directory's en roaming profiles die regelmatig gebackupped worden.

Tja, van de user directory's maak ik dagelijks back-ups..
Maar ze zijn hier zo gewend dat alles weer zo terug staat dat ze eigenlijk een beetje te slordig zijn met overschrijven van files met lege bestandjes en weggooien....

Als ik dat wil ondervangen moet ik de user directory's iedere 5 minuten back-upen, bij novell kun je alle vorige versies van een bestandje terug halen..

Bij windows2000 is het nog niet mogelijk maar in windows2003 is wel een mogelijkheid ingebouwd waarbij een backup terug gezet kan worden van bestanden.

Wellicht de gebruikers maar goed duidelijk maken dat ze voorzichtig moeten zijn met wat ze doen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan