sam broadcaster met eigen website opzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

nielsielol

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2010
hallo iedereen,

ik probeer een website te maken. dit moet een online radio worden voor een heel klein groepje (reken een max aantal luisteraars van 10-12). als het goed is moet dit wel op mijn eigen netwerk kunnen draaien. (10 mbit upload). ik heb een beetje verstand van html en een heel klein beetje php.

Mijn vraag is hoe moet ik de stream van sam-broadcaster opvangen op mijn nu eerst pc en straks op de server? welk stukje html heb ik daar voor nodig of komt hier nog wat anders bij kijken?

ik heb al heel wat afgegoogled. en ook uit de html versie van sam zelf kan ik ook niets uithalen sterker nog deze doet het niet eens. iemand tips voor mij?

alvast bedankt voor de moeite.

Mvg, Niels

Je wilt een online radio met daarop een player die de muziek afspeelt van je sam broadcaster? Of bedoel je iets anders?
In het eerste geval zou je het beste shoutcast hosting kunnen kopen, kosten daarvan vallen nog mee, en dan kun je gewoon een website maken met daarop een player die gelinkt is aan de server.

ja inderdaad dat is het geval. muziek afspelen met sam broadcaster maar deze opvangen in mijn website. en ik wil in dit geval geen shoutcast gaan kopen en ook nergens aan vast zitten. ik zoek gewoon het stukje hoe ik een mediaplayer er op kanzetten die het signaal dan van sam-broadcaster oppikt.

Ik denk dat dat vrij moeilijk gaat worden, helaas heb ik daar verder niet zoveel verstand van. Je zou eens kunnen kijken naar listen2myradio, dat is gratis shoutcast hosting. Linkje

ja ik weet dat listen2myradio er is. maar ik ben echt op zoek naar een oplossing. zodat ik het op mijn eigen ontwerpte website kan zetten. en ik weet dat het mogelijk is aangezien ik het heb gezien alleen ik weet niet hoe dit moet aangezien er vrij weinig is te vinden op het internet.

Je zei in je begin post dat je een soort "netwerk" hebt, wat is dat voor netwerk?

Hoi Nielsie,

Zoals ik begrijp wil je een muziek afspelen op jouw EIGEN website. En de muziek die op jouw website te luisteren is moet live zijn.
Hier bij wil je DJ software gebruiken SAM Broadcaster.

Om live muziek te kunnen streamen naar je eigen website heb je een server nodig.
De perfecte oplossing zou zijn een Shoutcast server omdat dit zeer gebruik vriendelijk is en geheel naar jouw eigen behoeftes aan te passen.

Maar... wil je niet betalen voor de server en nergens aan vast zitten.
Zoals je al verteld heb je een 10mbit upload snelheid wat zeker wel genoeg is voor 10-15 luisteraars.

Als ik jouw was zou ik je eigen shoutcast server maken.
http://www.shoutcast.com/BroadcastNow

Die kan je hier downloaden.
eenmaal gedownload moet je even op internet zoeken hoe je een shoutcast server configureert.

In sam broadcaster zit een encoder waarmee je kan verbinden met jouw shoutcast server.

Jouw server bestaat uit een IP en PORT
Dit IP en port kan je in een HTML flashplayer zetten en je heb je eigen radio.

Als tip zou ik eens op Youtube zoeken:

Shoutcast server setup
Shoutcast sambroadcaster tutorial
Shoutcast server
shoutcast flashplayer

Succes!

Hoi Nielsie,

Zoals ik begrijp wil je een muziek afspelen op jouw EIGEN website. En de muziek die op jouw website te luisteren is moet live zijn.
Hier bij wil je DJ software gebruiken SAM Broadcaster.

Om live muziek te kunnen streamen naar je eigen website heb je een server nodig.
De perfecte oplossing zou zijn een Shoutcast server omdat dit zeer gebruik vriendelijk is en geheel naar jouw eigen behoeftes aan te passen.

Maar... wil je niet betalen voor de server en nergens aan vast zitten.
Zoals je al verteld heb je een 10mbit upload snelheid wat zeker wel genoeg is voor 10-15 luisteraars.

Als ik jouw was zou ik je eigen shoutcast server maken.
http://www.shoutcast.com/BroadcastNow

Die kan je hier downloaden.
eenmaal gedownload moet je even op internet zoeken hoe je een shoutcast server configureert.

In sam broadcaster zit een encoder waarmee je kan verbinden met jouw shoutcast server.

Jouw server bestaat uit een IP en PORT
Dit IP en port kan je in een HTML flashplayer zetten en je heb je eigen radio.

Als tip zou ik eens op Youtube zoeken:

Shoutcast server setup
Shoutcast sambroadcaster tutorial
Shoutcast server
shoutcast flashplayer

Succes!

Hardstikke mooi! ik denk dat ik hier inderdaad wat aan heb, ik ben nu nog op het werk zal er vanavond even naar gaan kijken!

Je word hardstikke bedankt!

Mvg, Niels

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan