Samba profielen

Status
Niet open voor verdere reacties.

alain1988

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
29 jan 2010
Beste,

ik heb samba ingesteld als domein controller nu heb ik het volgend probleem als ik inlog kom ik op een tijdelijk profiel dit komt omdat als windows7 een map moet aan maken deze onder andere rechten bevalt anders hebben de profielen volledige rechten op de map en submap waar ze toebehoren hoe bekom ik dit dat windows standaard dezelfde rechten krijgt?

ik wil dit niet manueel doen omdat dit veel werk zou vragen om alle profilen te doenSm

/home/Profiles/
drwsrwsrwx 3 root root 4096 sep 6 23:03

profiles]
comment = Users profiles
path = /home/Profiles/%U
read only = no
create mask = 0600
force create mode = 0600
directory mask = 0777
force directory mode = 0777

Nog een keer terug naar het begin: samba probeert uit zichzelf onder een Windows domain controller te zitten. Dus je hebt iets veranderd. Graag nog een keer herhalen wat je wilt doen. Maar misschien schiet ik ook naast...

Nog een keer terug naar het begin: samba probeert uit zichzelf onder een Windows domain controller te zitten. Dus je hebt iets veranderd. Graag nog een keer herhalen wat je wilt doen. Maar misschien schiet ik ook naast...

wel samba is ingesteld en werkt al domain controller de computers zijn al toegevoegd aan het domein.

nu heb ik het probleem als een gebruiker zich aanmeld moet er een copy van het gebruikers profiel op de server geplaatst worden,
maar als het systeem (windows) een map moet aanmaken heeft hij hier geen rechten en daar door komen we terecht op het lokaal profiel ik kan wel manueel rechten geven op deze map maar dit is niet hoe ik het wil.

Niet zelf getest, maar hier staat een beschrijving voor het maken van de share met zwervende profielen, incl. rechtenstructuur (onder "Creating the Profile Share")

Tijs.

heb de wijzigingen door gevoerd we zullen morgen wel zien wat het gaat geven als ik zal inloggen :D ik hou je op de hoogte of dit gewerkt heeft

Ik geloof er wel in, zeker als je ook de rest van mijn link gelezen hebt en dat hebt gehouden naast / vergeleken hebt met wat je al had.

Tijs.

uitgetest in de test en op productie afdeling en dit werkte direct perfect bedankt hoor

Super! Bedankt voor de terugmelding.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan