Samen aan een document werken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marianne52

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2007
Is het in Word mogelijk om tegelijkertijd met twee of meerdere mensen aan één document te werken (het bestand staat op het netwerk en alle mensen hebben hier toegang toe) Uiteraard moet dan alle wijzigingen van die mensen ook opgeslagen worden in hetzelfde document.

Nu moet ik wachten tot iemand gereed is met een document om correcties aan te brengen.

Gaat dit lukken binnen Word of zijn er andere mogelijkheden/applicaties waarin dit wel kan?

Lijkt mij een onmogelijke opdracht.
Stel je voor dat iemand in het eerste zinnetje een woord weghaalt, daar waar een ander op datzelfde moment een woord in die zin toevoegt. Dat gaat m.i. niet werken / wordt een chaos.

Ik heb geen zicht op álle programma's die er zijn, maar het lijkt mij dat élk programma met dezelfde problemen te maken krijgt zoals ik die hierboven beschreef.

Ja, met Word 2007 ....

Officeknop
Publiceren
Documentwerkruimte maken

Zie bijlage

Bijlagen

• ScrnDump.jpg
    ScrnDump.jpg
    83,4 KB · Weergaven: 446
Ja, die werkruimte is er ook voor 2003, maar is dat niet meer een centrale (opslag)plaats waar mensen aan een document kunnen werken ná elkaar, maar niet tegelijkertijd?

Laatst bewerkt:
Ja, die werkruimte is er ook voor 2003, maar is dat niet meer een centrale (opslag)plaats waar mensen aan een document kunnen werken ná elkaar, maar niet tegelijkertijd?

Hoi,

Dit staat er over in de help van Word 2007:

Als u Word, Excel, PowerPoint of Visio gebruikt voor het openen van een lokale kopie van het document dat als basis dient voor de site voor documentwerkruimte, ontvangt het Microsoft Office-programma regelmatig updates vanaf de site voor documentwerkruimte en wordt u gevraagd of u uw kopie wilt bijwerken met de wijzigingen. Als de kopie op de site voor documentwerkruimte is gewijzigd, wilt u wellicht in uw eigen kopie die updates weergeven en met de updates werken.

Als u wijzigingen aanbrengt in uw eigen kopie, kunt u de kopie op de site voor documentwerkruimte regelmatig bijwerken, zodat de wijzigingen beschikbaar zijn voor de andere leden van de site. Als de wijzigingen in de kopie op de site voor documentwerkruimte conflicteren met de wijzigingen die u in uw eigen kopie hebt gemaakt, kunt u kiezen welke kopie u wilt bewaren. U kunt tevens de instellingen voor het bijwerken wijzigen, bijvoorbeeld wanneer u wordt gevraagd het bestand bij te werken.

Hetgeen er op neerkomt dat er inderdaad conflicten kunnen zijn en dat daarbij een extra 'kopie' kan worden opgeslagen.
Kortom, je hebt deels natuurlijk gelijk.

Laatst bewerkt:
Oké, het lijkt er idd. op dat datgene voldoet aan hetgeen TS beoogt.

Dank alvast voor jullie reacties.
Het voorgestelde lijkt alleen te werken met platte tekst. Zodra er foto's e.d. zijn ingevoegd, gaat het mis. Is hier een oplossing voor?

Hoi,

Foto's en andere objecten kunnen op een aantal manieren in een document voorkomen.
De meest voorkomende zijn 'Ingesloten' en als OLE-object gekoppeld.
Wanneer ze op de eerste manier ook écht onderdeel vormen van het document, kan het eigenlijk geen probleem zijn.
Bij de tweede mogelijkheid, moet altijd ook heb object zelf in een gedeelde map op het netwerk beschikbaar zijn.
Er is dan echter opnieuw een probleem warnneer een kopie van het document wordt opgeslagen op de werkplek.

Alvast bedankt tot nu toe. Ik ga hiermee aan de slag.
Hou me nog steeds aanbevolen voor ideeën.

Uiteindelijk lijkt het toch handiger om met een kopie van een openstaand document te werken en dat dan op te slaan met wijzigingen bijhouden en samenvoegen.
Maar bedankt voor de oplossingen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan