Samengesteld logo vergroten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Anja's

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2005
In Word 2003 heb ik een logo samengesteld van letters en lijnen. Ik wil het geheel vergroten maar de letters staan los van de lijnen. Hoe kan ik er een vaststaand logo van maken wat ik naar wens kan vergroten of verkleinen?

Misschien via printscreen plakken in een fotobewerkingsprogramma en het daar vergroten (kan ook in MS Photoeditor), of afdrukken en scannen?

Bedankt voor je antwoord Wim. Ik heb heb een screendump in PSP8 geplakt. De lijnen zijn dan wel scherp, maar de letters zijn grof en hakkelig. Bij scannen worden de kleuren te pixelig. Kunnen de posities in Word gefixeerd worden zodat je een eind weg kunt typen zonder dat de stand van de basis veranderd?

groepeer in word

Als je teksten in een tekstbox staan kan je alle boxen en lijnen, ... selecteren dmv de shifttoets en muisklik
Klik daarna in de werkbalk tekenen op de knop tekenen.
Hier kan je groeperen kiezen, je losse onderdelen worden nu 1 geheel dat je eenvoudig kan vergroten, kopiêren, ...

Hai, :D

De tip van Ilse is een goeie...
Wanneer je van de groep later een afbeelding wilt maken selecteer je de groep en kies je copy (of cut) en kies je Bewerken/Plakken speciaal/Afbeelding JPEG (of één van de andere grafische plakfuncties)

Succes! :thumb:

Ilse ik doe iets niet goed. Lijnen en tekst blijven los van elkaar na Shift en muisklik, rechts of links. Tekenen- groeperen is blind. Ik weet ook niet wat je bedoelt met een tekstbox.

anja
als het nog niet lukt met de goede vorige tips, laat het dan weten

Laatst bewerkt:
als je nu je letters alleen heel groot zet en dan op print screen duwt, kan je dan niet gewoon plakken in word, dan bijknippen en dat prentje dan groeperen met je lijnen? of gewoon je hele logo laten, word heel hard laten inzoomen, op print screen duwen en klaar, of ben ik mis?

Ik heb jullie lang laten wachten. Hiermee experimenteren kost veel tijd. Ik heb de tekst in een tekstvak gezet. Nu kan ik de hele boel groeperen. Alleen heb ik nu een kader om de tekst en kan ik nog steeds niet het hele geval vergroten. Wel als geheel verschuiven. Ik ga nog een beetje proberen, maar moet nu eerst werken.

Hai Anja, :D

Neem vooral je tijd!

Ik voeg even een voorbeeldje bij van mijn plakken speciaal methode kun je kijken of dit ongeveer doet wat jij bedoeld...

Succes! :thumb:

Bijlagen

Ja, dit is precies wat ik bedoel. Het is me nog niet gelukt. Steeds als ik een tekstvak invoeg krijg ik er een kader omheen. Een voorbeeld van wat ik heb gemaakt voeg ik bij. Voor het voorbeeld heb ik een standaard lettertype gebruikt. Het orgineel is anders. Ik heb geen tekstvak gebruikt voor MDW. Het kader om food & beverage moet er strakker omheen. De ene keer lukt me dat en de andere keer weer niet. Joost, wil je er nog eens naar kijken?

Bijlagen

Hai Anja, :D

Late reactie net terug van vakantie!

Even snel wat geprobeerd voor je zie bijlage voor resultaat!

See Yah! :thumb:

Bijlagen

Zo bedoel ik het Joost! Morgen ga ik ga weer proberen. Inmiddels heb ik in Photoshop een logo gemaakt met lagen, maar dit wil ik ook onder de knie krijgen. Dank je wel en ik laat het horen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan