Samengesteld systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

dieul

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 sep 2011
Hoi allemaal!

Ivm een meltdown van mijn laptop heb ik besloten om dan toch eindelijk over te stappen op een desktop. Tevens ben ik dan van plan om de componenten te kopen en zelf de kast in elkaar te zetten. Echter wringt hem daar de schoen. Ik *denk* dat ik een redelijk leuk systeempje samengesteld heb, maar het is een tijdje geleden sinds ik up to date was met de computerhardware.

Wat vinden jullie van het volgende systeem:
Videokaart: XFX Radeon HD6970 2GB 2xDVI/HDMI/2xDP
Processor: AMD Phenom II X4 980 3.70GHz 8MB AM3 Black
Moederbord: Asus M5A99X EVO AMD 990X, SATA600 RAID
Geheugen: Corsair 2GB, DDR3, PC10666, CL8, XMS3 (4maal, dus in totaal 8gb)
HDD: Harddisk 3.5" 500GB, SATA600, 7200rpm
Voeding: Antec Voeding High Current Gamer 620W

Het is de bedoeling dat deze pc enkele jaren meegaat, vooral om op te gamen, dus wel highend. Moet ik er wel bij zeggen dat ik niet persé alles op high hoef te spelen, dus het beste van het beste wat op dit moment te verkrijgen is, is nog niet nodig.

Voordat ik deze onderdelen bestel, hebben jullie wellicht nog tips over wat beter kan, of de componenten een beetje in dezelfde klasse zitten (om zware bottlenecks te vermijden) of andere tips?

Alvast bedankt!
- Dieul

Laatst bewerkt:
Dat is niet mis. Als je het budget ervoor hebt dan is dit wel het neusje van de zalm. Ik zou zeggen goede keus hoor.

Laatst bewerkt:
ik heb wel een aantal opmerkingen.

Je wilt er misschien nog wel een SSD bij in doen. Dit boost niet alleen je windows boot tijd (wat veel mensen denken) maar dit vergroot de gehele prestatie van je computer.

Misschien kun je beter voor een iets hogere voeding gaan, hierdoor is er meer ruimte voor toekomstige uitbreidingen.

Misschien ben je beter af met een x4 955 en die dan overklokken, ik denk niet dat die 0.5ghz het waard is. Maar als je toch 150 euro aan een processor uit zou geven. Zou ik liever voor een x6 1090T gaan. Deze is misschien 10 euro duurder dan de x4 980.

In principe zit je dan zeker wel goed. Dit systeem zou zeker wel lang mee gaan. En je zult nu zeker alles nog wel op max kunnen spelen. En waarschijnlijk zelfs spellen als mw3 en bf3 ook nog wel.

Nou, mooi te horen dat het er in principe goed uitziet! :)

@noudi93; ik heb bewust niet voor een ssd gekozen, vind zelf de verhouding van de prijs en wat je ervoor terugkrijgt het nog niet waard. Dus daar wacht ik nog even mee.

Maar ik zit nu wel te denken aan die andere processor inderdaad. Ik heb even gezocht wat het verschil van deze processoren precies doen en heb ik gezien dat x4 980 een kloksnelheid heeft van 3,7GHZ en de x6 1090 een kloksnelheid heeft van 3,2.

Omdat de x6 6 cores heeft lijkt deze dan op het eerste gezicht beter te zijn, maar mijn vraag is, hoeveel merk je hier in de praktijk van? Worden de 6 cores allemaal gebruikt of is het meer overbodige luxe?

het is op het moment voor games nog een beetje onnodige luxe. Maar als je toch nog wel een tijdje met het systeem voort wil kunnen is het wel handig om deze te kiezen. En de x6 is zeer gemakkelijk over te klokken (indien gewenst) je zou hem dus met gemakt op de dezelfde snelheid als de x4 980 kunnen laten lopen.

Voor nu hebben de 6 cores als voordeel dat je bij het renderen en het converteren van dingen veel meer prestatie hebt omdat je pc de taken over meer cores kan verdelen.

Persoonlijk had ik wel voor een klein ssd'tje gekozen, zeker omdat je anders later je pc moet formatteren om een ssd te installeren, kun je dit beter meteen bij het bouwen van de pc doen zodat je niet al je spullen kwijt bent. Maar dit is natuurlijk je eigen keuze, heel veel mensen bouwen nog geen SSD in.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan