samengestelde PC geeft geen beeld (start niet op?)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bramberism

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2003
Beste dames en heren,

vandaag heb ik de onderdelen van mijn pc binnen gekregen, het betreft:

processor: Intel C2Q Q8300
videokaart: Radeon EAH5750
moederbord: MSI X48C Platinum
geheugen: D2 2GB 667-D2-N5-K2
HDD: Samsung 320 GB SAT2

dat zijn de relevantie onderdelen imo, als je nog meer moet weten dan vraag er maar op los.

Ik heb alle onderdelen gemonteerd en de bedrading aangesloten. De CPU fan, koeler en GPU fan draaien allen, de optische drives gaan open en alles lijkt te werken. Echter krijg ik geen beeld. Het geheugen is gecontroleerd en zit goed. Weet iemand misschien wat er aan de hand kan zijn?

Groeten,

Philip

Laatst bewerkt:
Extra kabel aangesloten op de videokaart?

Voeding heb je niet vermeld, is deze van een goed merk en heeft deze voldoende wattage?

Werkt een andere videokaart wel?

Extra kabel aangesloten op de videokaart?

Voeding heb je niet vermeld, is deze van een goed merk en heeft deze voldoende wattage?

Werkt een andere videokaart wel?

Extra kabel is aangesloten, ik heb de pc samengesteld met een pc builder en deze gaf aan dat de voeding genoeg volt geeft. De GPU fan draait ook gewoon. Ik heb nog geen andere videokaart geprobeerd.

ik heb helaas nog geen nieuwe videokaart kunnen vinden die pci e 2.0 is, dus daar kan ik op dit moment niets aan veranderen. Ik heb wel twee ddr2/ddr3 turbo cards meegeleverd gekregen bij het moederbord die ik nog niet gemonteerd heb, ik denk dat ik dit ga proberen.

Het installeren van de turbo cards heeft gewerkt. De computer start nu op. Echter kom ik bij het flashscreen en dan start hij zichzelf weer op. Hij blijft dit herhalen.

weer een update:

soms blijft hij zich constant rebooten, en soms kom ik terecht op het moederbord scherm, hier zegt hij " press tab to switch to post or del to run bios setup "

toetsenbord aangesloten maar op delete of tab drukken heeft geen enkele zin.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan