Samengestelde pc geen beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

wakmen

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 jun 2011
Berichten
1.352
Goedemiddag,

Mijn samengestelde pc is net klaar, ik heb mijn processor 1 uur geleden binnengekregen.

Nu heb ik mij pc opgestart maar krijg ik geen beeld op mijn monitor (Philips 240BW).

Mijn pc specs:

Behuizing :Fractal design define R4
Voeding: Corsair CS750M
CPU: Intel Core i7 4790k
Ram: 16 GB
Moederbord: MSI Z97 MPower
Grafische kaart: Inno3D ichill gtx 780 ti herculez x3 ultra

Waaraan kan de probleem liggen?
Ik gebruik een DVI naar HDMI.
Dus mijn monitor is DVI en mijn pc HDMI.
Mijn monitor is aangesloten via een HDMI en
 
Hoi,

zou de videokaart er eens uit halen en even op de onboard videochip proberen
 
Een nieuw systeem zeg je ?

Heb je de monitor ook aangezet ? Je zou niet de eerste zijn die dat vergat :)
 
Ja ik heb een nieuwe systeem, en nee ik ben mij monitor niet vergeten aan te zetten.
Als ik mijn pc uitzet en dan de HDMI aansluit op mijn GPU en dan pc terug aanzetten krijg ik wel beeld.
Maar als ik mij HDMI aansluit op mijn moederbord krijg ik weer geen beeld.
Ik ben nu bezig met Windows 8 te installeren, daarna alle nodige drivers installeren, misschien dat het dan werkt?
 
Hoi,

Dat zou toch goed zijn dat de 780 beeld geeft die schakelt de onboard uit
 
Hoi,

Dat Lijkt me wel . klinkt vrij normaal wat ik lees.
 
Nog een vraagje, wanneer ik UEFI aanzet start Windows niet op, maar in legacy mode wel.
Waaraan kan dat liggen?
 
Dat ligt eraan wat voor soort hardware je hebt. Legacy is gewoon een boot mode en moet overweg kunnen met je MBR en of besturing systeem.
Dit kan je allemaal terug vinden in je bootscreen, welke boot mode wat ondersteund. Dat weten wij ook niet uit ons hoofd. Igg ik niet :)

- Denk dat het eerder ligt, dat je ooit je besturingsysteem heb geinstaleerd in legacy modus en dat de MBR dan daarop in geconfigureerd. Je kan het weer terug zetten, maar dan moet je eersdt de HD formateren, terug zetten naar UEFI in je boot utility en dan pas herinstalleren. -

Bijv: Apple Werk weer niet op Uefi boot modus als ik het goed heb.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan