Samengestelde pc rond €500,-

• Onderwerp starter Onderwerp starter LadyC
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

LadyC

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2009
Hallo.

ik was gisteren samen met mijn zoon bezig om via Alternate een pc samen te stellen, hij is namelijk op zoek naar een nieuwe pc. De wensen en het budget heb ik hieronder vermeld.
Zouden jullie voor mij willen kijken of dit een beetje redelijk pc is zo of dat er iets anders zou moeten.

Budget – ± € 500,-
Doel – online games, internet+e-mail
Omgeving – mag wel wat lawaaierig zijn
Assemblage – liefst kant-en-klaar omdat. Weet namelijk niet of ik daar heel handig in ben ;)
Besturingssysteem – Windows7 Home Premium
Opties / randapparatuur – heb wel een ouder systeem, maar denk dat die al zo verouderd is dat dat geen nut meer heeft daarvan iets over te zetten.

En dit is wat ik met de pc builder van Alternate heb gefixt.
samengestelde pc.jpg

Alvast bedankt voor jullie hulp :D

Gr. Cordula

LOL :)
ik kan je zeggen, dat ik op een gegeven moment door de bomen het bos niet meer zag.
Maar bedankt voor je snelle reactie en je advies. En daarmee zou ik alleen de vidoekaart hoeven vervangen indien hij er ook echt op wil gamen? Niet verkeerd :)

Zal het wel met mijn zoon erover hebben.

jah zodra die wat zwaardere spellen gaat spelen misschien een andere videokaart bij doen, maar voor online games is dit prima!

woutertjuh heeft een zeer goed systeem voor je gevonden. prima systeem voor de dingen die je wilt. ik weet niet wat je met intranet spellen bedoelt maar sommige vragen toch wel iets van je videokaart.
kun je even vermelden om welke spellen het gaat.

Aangezien mijn zoon nu naar school is moet ik je die vraag even verschuldigd blijven.

Zal vanavond een update hierop geven.

Hier een goed systeempje onder de 500 euro
met een I5 en een goeie VideoKaart dus hiermee kan je redelijke game's spelen
deze prijs is excl. montage & windows7 :)

Geweldig dat jullie allemaal meedenken, bedankt alvast daarvoor.
Heeft hij vanavond wat te doen. Kiezen wat hij precies wil :)

oei oei oei... dat word moeilijk, kiezen :eek:
eerlijk zou ik voor het systeem dat ik heb gemaakt kiezen, omdat
hij een i5 heeft die andere heeft een i3... maar je moet het zelf weten
:)

asususer het systeem van jou is exclusief windows 7 en assemblage kosten
daar komt dan nog zeker een bedrag van 130 euro bij.... *windows 7 80 euro assemblage 50 euro*
dan ben je heel dik over het budget ga er maar van uit dat dat 600 euro gaat kosten

Laatst bewerkt:
+ dat in alle 2 een i5 zit.

Ik zeg het systeem van woutertjuh. Als hij dan later wil gamen gewoon een kaartje kopen van 99 euro of goedkoper/duurder en dan kan je verder. dan ben je uiteindelijk nog 100 euro goedkoper uit.

Tja en omdat hij gewoon zelf betaald, mag hij ook zelf kiezen.
Heb voor hem de vraag gesteld wat beter is, kiezen moet hij dan zelf maar :D

eh ja zorg dan wel dat hij weet wat hij kiest

asususer zijn samenstelling is namelijk duurder dan het lijkt...

Omdat daar geen Windows op zit. Logisch.

Hem kennende zal hij toch niet veel meer ervoor uit willen geven en daardoor wordt de keuze sowieso al beperkt ;)

En hetgeen wij zelf hadden uitgedokterd blijkt dus helemaal niks te zijn neem ik aan... :o

Zelf wordt ik er ook een beetje simpel van :confused:, er is zoveeeeeeeeeeeel aanbod en ik ben wel aardig thuis met het werken op een computer maar niet in de samenstelling ervan.

Laatst bewerkt:
op zich geen verkeerd systeem alleen is de i5 wel een stuk krachtiger.
Maar voor de prijs......
Zit een redelijk videokaart in volgens mij. dus dat is weer wel beter.
Maar ik denk dat je met die i5 voor de toekomst beter zit.
maar het blijft u zoon's keus.

Lol zeg maar jij ;)

Hij kiest dan inderdaad toch voor dat laatste systeem, die van 400.
Met die andere kom je dan met een andere videokaart toch gauw op 600 euro en dat vindt hij toch teveel.

Bedankt voor alle adviezen :thumb:

Groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan