samengestelde pc start soms op.

• Onderwerp starter Onderwerp starter dumry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

dumry

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2014
hallo forummensen,

ik heb reeds enkele onderdelen voor mijn pc gekocht, namelijk een gtx 780 windforce, 850Watt coolermaster silent pro m2 pwrspply, en een hornet CA-0300-NG case. Ik had de overige onderdelen, cpu, mobo, hdd's over gezet van mijn oude pc (werkend) naar mijn nieuwe. Maar nu zit ik met het probleem dat mijn pc niet wilt opstarten op commando, ik zat te klooien met mijn power switch en toen schoot de pc aan maar verder deed hij nix. De fans en verlichting ging aan, maar de pc gaf geen beeld (zat nog onboard aangesloten). Ik heb al geprobeert te troubleshooten wat het probleem was maar ik kom er niet achter. Naar mijn gevoel ligt het probleem eerder bij het moederboard dan bij de voeding of case. Maar het mobo geeft geen rood lampje enkel groen.

PS. mijn mobo is een Asus P5KPL VM

mvg, dumry

Hoi,

Welkom op Helpmij.nl

En terug naar de oude situatie is dat een optie ? om even te kijken of het dan wel werkt

Laatst bewerkt:
kan een hele simpele oplossing zijn, maar weet u zeker dat u de PWR switch kabel op de goede plek heeft aangesloten?

ik heb al geprobeert om alles los zegmaar zonder case te laten werken maar hij deed het alsnog niet. Dus ik bouwde het terug in de case, en toen ging de pc wel aan maar kwam niet verder dan de BIOS setup en gaf de pc een Current overflow aan ... dus ik vermoed dat er een kortsluiting ergens is. Ik ga morgen alle oude onderdelen terug steken in de oude case en kijken of deze het dan wel doet.

Laatst bewerkt:
ik heb dus nu alles terug gebouwd en er blijkt een kortsluiting te zijn in 1 van de 4 usb poorten. hoe zou ik dit op kunnen lossen of zou ik een nieuw moederboard moeten kopen

Hoi,

Dan ben ik bang dat je een nieuw moederbord moet maar even voor de duidelijkheid hoe weet je dit?

werd aangegeven nadat ik hem eindelijk opgestart kreeg, tenminste tot zover hij wilde opstarten. die code werd gegeven met !!

ik heb dus een nieuw moederboard gekocht en de pc start nu wel op. Het probleem is dus verholpen. Bedankt voor de snelle reacties :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan