skateflip66
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 19 mei 2009
Beste pc-kenners,
ik sta na 4 jaar voor de aankoop van een nieuwe pc; mijn huidige is een medion (van 4 jaar geleden). ne maat heeft al n configuratie voor me samengesteld, maar omdat hier de echte experts zitten, kom ik hier even raad vragen!
wat doe ik op de pc?
-photoshop of lightroom
-winamp, pc is verbonden met home cinema
-tientallen internetkaderkes staan continu open
-ik ben veel met fotografie bezig
- af en toe eens wat gamen, maar niet per se de laatste nieuwe spelletjes en ook geen hardcore gamer ofzo
- ik verbind soms de pc met mijn tv om een film te zien, dus een mogelijke verbinding is gewenst!
-virusscanner op de achtergrond
ik wil met deze pc weer een aantal jaar doen (een stuk of 4 weer), dus het mag degelijk materiaal zijn!
mijne maat had al volgende coniguratie samengesteld:
Behuizing: Antec Sonata III ( incl. voeding ) (119 euro )
Ram geheugen: Kingston HyperX DIMM 4 GB DDR2-1066 Kit ( 55 euro )
Optische drive: LG H22LS30 DVD Writer (25 euro )
Moederbord: Asus P5Q (109 euro)
Harde schijf: Samsung HD502IJ SATA harddisk (55 euro)
Grafische kaart: Club 3D ATI HD4850 (139 euro)
Processor: Intel core 2 duo E8400 (169 euro )
software:Windows vista home premium 64 bit nederlands (109 euro)
extra case fan: antec tricool: (12 euro )
assemblage ( kost 25 euro )
=> 817 euro
wat ik nog zeker nodig heb:
- een cardreader voor SD, CF,.. best intern of extern?
- de geluidskaart moet een goede verbinden kunnen maken met mijn home cinema, voorlopig deed ik dit steeds met een gewone composietkabel, maar dat kan digitaal nog veel beter dacht ik?
- de videokaart moet verbonden kunnen worden met de tv...
en uiteraard moet heel de configuratie een aantal jaren kunnen meegaan voor de dingen waarvoor ik ze nodig heb;
nu mijn vragen:
1) is dit een goede samenstelling of stellen jullie ergens een andere component voor?
zeker ivm de cardreader, videokaart voor tv aansluiting, en geluidskaart ivm homecinema, liefst digitale aansluiting, heb ik nog raad nodig!
2) en even een andere grote vraag; is het verstandiger om dit allemaal bij apple te doen? wat zou eht ongeveer kosten voor een gelijkaardige samenstelling bij apple? ruw geschat dan. (ik verwacht me aan een prijs van minimum 1500 euro?)
of zou ik wachten tot een samengestelde pc uit den aldi, van medion? of is da sowieso afrip? zelf samenstellen is het goedkoopste dacht ik?
3) is die dual core maar de helft van een quad core van capiciteit? of hoe kan je dit percentueel uitdrukken?
mn budget rond de 1000 euro, mag iets meer zijn ook indien nodig en de moeite waard..
oh ja, en welke winkel wordt me aangeraden?
mijne maat had eht over alternate.be, of jaha.be, ..uiteraard liefst de goedkoopste!
alvast heel hard bedankt voor jullie wijze pc raad
ik sta na 4 jaar voor de aankoop van een nieuwe pc; mijn huidige is een medion (van 4 jaar geleden). ne maat heeft al n configuratie voor me samengesteld, maar omdat hier de echte experts zitten, kom ik hier even raad vragen!
wat doe ik op de pc?
-photoshop of lightroom
-winamp, pc is verbonden met home cinema
-tientallen internetkaderkes staan continu open
-ik ben veel met fotografie bezig
- af en toe eens wat gamen, maar niet per se de laatste nieuwe spelletjes en ook geen hardcore gamer ofzo
- ik verbind soms de pc met mijn tv om een film te zien, dus een mogelijke verbinding is gewenst!
-virusscanner op de achtergrond
ik wil met deze pc weer een aantal jaar doen (een stuk of 4 weer), dus het mag degelijk materiaal zijn!
mijne maat had al volgende coniguratie samengesteld:
Behuizing: Antec Sonata III ( incl. voeding ) (119 euro )
Ram geheugen: Kingston HyperX DIMM 4 GB DDR2-1066 Kit ( 55 euro )
Optische drive: LG H22LS30 DVD Writer (25 euro )
Moederbord: Asus P5Q (109 euro)
Harde schijf: Samsung HD502IJ SATA harddisk (55 euro)
Grafische kaart: Club 3D ATI HD4850 (139 euro)
Processor: Intel core 2 duo E8400 (169 euro )
software:Windows vista home premium 64 bit nederlands (109 euro)
extra case fan: antec tricool: (12 euro )
assemblage ( kost 25 euro )
=> 817 euro
wat ik nog zeker nodig heb:
- een cardreader voor SD, CF,.. best intern of extern?
- de geluidskaart moet een goede verbinden kunnen maken met mijn home cinema, voorlopig deed ik dit steeds met een gewone composietkabel, maar dat kan digitaal nog veel beter dacht ik?
- de videokaart moet verbonden kunnen worden met de tv...
en uiteraard moet heel de configuratie een aantal jaren kunnen meegaan voor de dingen waarvoor ik ze nodig heb;
nu mijn vragen:
1) is dit een goede samenstelling of stellen jullie ergens een andere component voor?
zeker ivm de cardreader, videokaart voor tv aansluiting, en geluidskaart ivm homecinema, liefst digitale aansluiting, heb ik nog raad nodig!
2) en even een andere grote vraag; is het verstandiger om dit allemaal bij apple te doen? wat zou eht ongeveer kosten voor een gelijkaardige samenstelling bij apple? ruw geschat dan. (ik verwacht me aan een prijs van minimum 1500 euro?)
of zou ik wachten tot een samengestelde pc uit den aldi, van medion? of is da sowieso afrip? zelf samenstellen is het goedkoopste dacht ik?
3) is die dual core maar de helft van een quad core van capiciteit? of hoe kan je dit percentueel uitdrukken?
mn budget rond de 1000 euro, mag iets meer zijn ook indien nodig en de moeite waard..
oh ja, en welke winkel wordt me aangeraden?
mijne maat had eht over alternate.be, of jaha.be, ..uiteraard liefst de goedkoopste!
alvast heel hard bedankt voor jullie wijze pc raad