Samengestelde PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tim1404

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2009
Hallo,

Ik ben van plan een nieuwe PC aan te schaffen, en deze wou ik zelf samenstellen. Mijn bezigheden op deze PC zijn vooral muziek luisteren, films bekijken, downloaden en gamen. Voor mijn opleiding moet ik vaak Adobe programma's gebruiken zoals Photoshop en Illustrator. Ook ben ik iemand die 1000 en 1 programma's tegelijkertijd open heeft staan. Nu heeft mijn neef - die wat verstand van PC's beweert te hebben - snel een PC samengesteld. Deze komt nu op een prijs van €1200 euro uit, ongeveer. Maar ik vroeg me af of het goedkoper kan (€1000-€1100 euro) zonder dat ik veel aan kwaliteit hoef in te leveren. Ik heb verder geen verstand van PC's dus kom niet aan met de vraag waarom ik in hemelsnaam 'n verouderde socket (die kreeg ik op een ander forum) gekozen heb, want ik heb daar echt geen idee van. Ik wil binnenkort wel over op Windows 7, maar dat moet geen probleem zijn, neem ik aan?

Dit zijn de specificaties tot nu toe:

Moederbord: ASUS P6T SE
Processor: Intel Core i7 920
Geheugen: Corsair Dominator TR3X6G1600C8D (3x2GB)
Videokaart: MSI N275GTX Twin Frozr OC (1GB)
Voeding: Antec TruePower TP-750
HDD: Samsung Spinpoint F3 HD103SJ (1TB)
Monitor: Samsung Syncmaster P2350
Muis & Toetsenbord: Logitech Cordless Desktop MX3200 Laser
Optische Drive: Samsung SH-S223B

Ik hoor graag een opmerking of verbetering!

Laatst bewerkt:
Ik heb ff niet zo zin meer om een samenstelling te maken (morgen is er weer een dag :p), maar even in het kort:

Het kan zeker goedkoper, zonder een slechtere pc te krijgen. Wel verlies je waarschijnlijk iets aan upgrademogelijkheden. Maar ja: of jij daar gebruik van zou maken weet ik niet.

Degene die zegt dat socket 1366 verouderd is kan beter zijn mond met zeep gaan wassen. Het is namelijk niet waar.
Socket 1366 is en blijft het highend socket van intel. Een socket met weinig beperkingen.