• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Samengevoegd Afdrukvoorbeeld van 1e blad uit meerdere sheets

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sir Botex

Gebruiker
Lid geworden
26 dec 2008
Hallo,

ik ben hier nieuw, maar heb wel al wat ervaring met Excel. Wat VB en macro's betreft ben ik nog vrij groen: ik leer VB door macro's op te nemen en zo te zien welke code gegenereerd wordt.

mijn probleem is het volgende.

Ik heb een vrij uitgebreid Excelbestand, waaruit ik een afdrukvoorbeeld wil afdrukken en wel zo:
het 1e blad van elke sheet moet getoond worden in het afdrukvoorbeeld (behalve van 1 sheet waar 3 pagina's getoond moeten worden, maar dat is momenteel bijzaak).

het effectief afdrukken lukt mij wel met volgende code:

Code:
Private Sub CommandButton18_Click()
    Sheets(Array("sheet 1", "sheet 2", "sheet 3", "RESULTAAT")).Select
    ActiveWindow.SelectedSheets.PrintOut From:=1, To:=1, Copies:=1
    Sheets("Afdrukken").Select  
End Sub
Als ik echter bij de PrintOut regel ook nog
Code:
Preview:= True
toevoeg, wordt ook een afdrukvoorbeeld getoond, maar kan ik enkel de eerste bladzijde bekijken (onderaan in scherm afdrukvoorbeeld staat wel "pagina 1 van 4", maar ik kan niet wegscrollen van de 1e pagina)

Mijn vragen zijn dus:

1) kan iemand mij helpen om een dergelijk afdrukvoorbeeld in elkaar te boxen?
2) kan dit ook zodat van de sheet "Resultaat" de eerste 3 pagina's afgedrukt worden EN dat dit alles gebeurt in 1 printopdracht (met meerdere verschillende printopdrachten lukt dit uiteraard wel, maar als je dan naar 1 PDF bestand wil afdrukken, kom je wel in de problemen...)

Alvast Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan