• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost samengevoegde cel kopiëren en er boven invoegen

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

jack999

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2023
ik moet steeds mijn laatste verslag boven de vorige plaatsen
dit doe ik in een samengevoegde cel, links en boven uitgelijnd met terugloop (samengevoegde cel geel gekleurd ter verduidelijking in bestand)
dus heb ik een macro opgenomen om deze cel steeds er boven te plakken. die gekoppeld aan de knop "Extra" (zie bestand)
werkt op zich prima, maar wanneer ik het blad beveilig, omdat er verwijzingen en formules elders in het blad staan die beschermd moeten worden, werkt de macro niet meer naar behoren, hij kopieert en voegt de cel en wel boven maar niet meer samengevoegd het zijn nu allemaal weer aparte cellen. als ik de beveiliging eraf haal dan doet hij het weer.
is dit op een andere manier op te lossen , zodat ik wel het blad wel kan beveiligen??

Je hebt het bestand niet geplaatst.

Je kan in de macro aan het begin de beveiliging eraf halen en aan het einde weer terug zetten.
Eraf:
Sheets("Blad1").Unprotect "Wachtwoord"

Weer terug:
Sheets("Blad1").Protect "Wachtwoord"

ik moet steeds mijn laatste verslag boven de vorige plaatsen
dit doe ik in een samengevoegde cel, links en boven uitgelijnd met terugloop (samengevoegde cel geel gekleurd ter verduidelijking in bestand)
dus heb ik een macro opgenomen om deze cel steeds er boven te plakken. die gekoppeld aan de knop "Extra" (zie bestand)
werkt op zich prima, maar wanneer ik het blad beveilig, omdat er verwijzingen en formules elders in het blad staan die beschermd moeten worden, werkt de macro niet meer naar behoren, hij kopieert en voegt de cel en wel boven maar niet meer samengevoegd het zijn nu allemaal weer aparte cellen. als ik de beveiliging eraf haal dan doet hij het weer.
is dit op een andere manier op te lossen , zodat ik wel het blad wel kan beveiligen??

Bijlagen

Je hebt het bestand niet geplaatst.

Je kan in de macro aan het begin de beveiliging eraf halen en aan het einde weer terug zetten.
Eraf:
Sheets("Blad1").Unprotect "Wachtwoord"

Weer terug:
Sheets("Blad1").Protect "Wachtwoord"
ja inderdaad het werkt
bedankt

Je kan het ook zo doen. En als de vraag opgelost is vergeet dan niet in uw eerste post ze als "opgelost" te plaatsen

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan