Samengevoegde documenten onafhankelijk bewerken

Status
Niet open voor verdere reacties.

svencozijn

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 feb 2015
Hallo,
Voor groepsprojecten op school is het altijd een probleem om aan het einde alle aparte documenten samen te voegen. Iedereen heeft in een ander document gewerkt en moet op het laatste moment toch nog wat aanpassen met als gevolg dat het einddocument (masterfile) regelmatig een conflict heeft (zeker met het gebruik van dropbox). Dit maakt het allemaal erg onoverzichtelijk en met een deadline in het zicht niet echt prettig. Ik vroeg mij af of het niet mogelijk is om in word meerdere bestanden samen te voegen en dan vervolgens de aparte bestanden te bewerken om dit vervolgens automatisch in de masterfile terug te laten komen. Het zou dan een beetje hetzelfde moeten werken als het toevoegen van een excel sheet. Als je dan een waarde van de sheet in excel verandert, dan verandert dat ook in Word.

Weet iemand of dit mogelijk is?
Bedankt.

Met vriendelijke groet,
Sven Cozijn

Ik heb het antwoord inmiddels gevonden, maar toch bedankt.
Als er meer mensen zijn die graag de oplossing van dit probleem willen weten, dan leg ik het graag uit.

Het lijkt mij sowieso wel handig als je het uitlegt (nu je het nog weet). Zo'n vraag gaat namelijk lang mee, en wordt over een paar jaar nog steeds wel gevonden als mensen er dan tegenaan lopen. Ik neem aan dat je de optie Hoofddocument + subdocument hebt gevonden?

Voor de Mac gebruikers gaat het in ieder geval als volgt (Windows zal ongeveer hetzelfde zijn):
1. Maak een nieuw bestand aan (dit wordt de Masterfile)
2. Ga naar Invoegen>Bestand
3. Kies het bestand dat je in je masterfile wil hebben (bronbestand)
4. Linksonderin staat een vakje met 'koppelen aan bestand'. Vink die aan.
Nu willen we iets aan gaan passen in het bronbestand
5. Doe je aanpassing in het bronbestand en sla hem op
6. Ga naar je masterfile en selecteer alle tekst (Ctrl/Cmd A)
7. Druk op F9 (of Fn F9 als deze toets ook een andere functie heeft).
Nu is het bestand gesynchroniseerd met de bronbestanden.

Dit kan denk ik zeker handig zijn als je via dropbox met meerdere personen aan een document werkt. Op deze manier kan iedereen zijn eigen hoofdstuk apart maken en aan het einde hoef je alleen maar F9 in te drukken en de laatste versies van alles bestanden staan goed in je masterfile. Alleen nog even een goede stijlafspraak maken en eindredactie is een fluitje van een cent :).

In Office 2010 gaat het toch iets anders.
1. Zet je document in de Overzichtsweergave
2. Klik op de knop <Document weergeven>. Je huidige document is nu het hoofddocument
3. Klik op de knop <Invoegen>. Selecteer de bestanden die je in wilt voegen

Je kunt nu het hoofddocument samenvouwen of uitvouwen naar believen. Er hoeft ook niet op <F9> gedrukkt te worden voor zover ik weet. Subdocumenten zijn en blijven zelfstandige documenten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan