Samenstellen/componenten Gaming PC - 1000/1200 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kensel

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 feb 2011
Hallo,

Aangezien het toch vrij persoonlijk is wat ieder voor systeem wil, start ik even een nieuw draadje..

Ik ben dus op zoek naar een nieuw systeen/wil een systeem samenstellen waarmee ik alle hedendaagse games op maximum kan spelen en waarmee ik films kan bewerken, multitasken (maak in vrije tijd websites enzo namelijk..). Er worden dus flinke eisen gesteld aan het systeem.

Budget: Rond de 1000/1200 euro
Doel: Games op max spelen, films/foto's bewerken, websites maken, als ik de computer aanzet moet deze vrijwel direct geheel gebruiksklaar zijn.
Stilte: Niet de hoogste prioriteit, beetje geluid mag, maar niet zodanig dat ik de muziek op max moet zetten.
Assemblage: Doe ik zelf
Besturingssysteem: Windows 7 - (Heb op het moment Ultimate, alleen is deze van mijn werkgever en kan deze dus niet op mijn privésysteem zetten)
Andere software: n.v.t.
Randapparatuur: een muis en toetsenbord (beiden draadloos) en een goed 5.1 sound systeem erbij. Als het even kan ook een tablet met pen waarmee je kan tekenen zeg maar.
Heb in principe al een muis en toetsenbord, maar deze zijn nogal verouderd. Verder heb ik ook reeds een monitor.

Hoor graag of mensen mij hierbij kunnen helpen!

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...ct[364212]=1&product[357351]=1&product[627]=1

Asus moederbord
intel i5 2500
Mugen 2 CPU koeler
GEIL 8GB ddr3 geheugen
AMD 6970 videokaart
cooler master CM690 ruime behuizing
Cooler master 650W voeding
OCZ agility SSD voor W7 en meest gebruikte aplicaties / games.
Samsung F3 1TB hd voor opslag
Samsung DVD brander
Logitech wireless keyboard en muis
Logitech 5.1 surround set
Incl. W7 64Bit licentie

Hier kun je nog een heletijd mee vooruit.
Elke game maxout draaien en goed renderen / videobewerken ect

Laatst bewerkt:
500W voeding is wat zwak voor dat systeem. 600W is minimaal aanbevolen bij de GTX570.

Tevens valt me op dat je een i7 2600K versie pakt die bedoelt is voor overklokken.
En dan pak je een intel mobo :P Waar je niet mee kunt overklokken.
Beetje zonde van de K versie, neem dan de normale 2600 dat bespaard je 40,-
Of neem een duurder mobo, maar dan zit je ruimer bover de 1200
;)

nope, er zit geen ander verschil tussen de normale i7 2600 en de i7 2600K.

De K versie heeft een unlocked multiplier waardoor je hem ver kan overklokken.
De normale versie kun je max 400Mhz overklokken.

Voor de rest zijn ze idem aan elkaar.

De Sandy Bridge CPU's kun je alleen overklokken door met de multiplier te spelen.
Vandaar dat de K versie duurder is en meer gewilt.
Dit is een comprimie van intel om overklokkers "tevreden" te houden.

Dat weet ik wel, maar wat is dan de rede dat de 2600K een stuk beter scoort dan de 2600 met benchmarking?

Bij nader inzien, dit verschil is heel erg klein. Dacht dat ik de vorige keer keek een groter verschil tussen zat.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan