Samenstellen Game PC €900,-

Status
Niet open voor verdere reacties.

NiempieJ

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2011
Hallo allemaal,
Na een tijd gespaard te hebben heb ik inmiddels een leuk bedrag om een Game PC samen te stellen. Ik zal even mijn voorkeuren beschrijven

Budget - €900,- tot max. €950,-

Doel - Ik ga het systeem voornamelijk gebruiken voor gaming, en dan met name de "nieuwe" games, TES: Skyrim, BF3 en in de nabije toekomst Guild Wars 2 en evt. andere MMO's.

Omgeving - Ik stoor me niet aan een PC die wat geluid maakt, als het maar geen geluid van een opstijgend vliegtuig is (wat nu wel het geval is bij het opstarten.. :P)

Assemblage - Ik ben van plan het systeem te laten assembleren door de leverancier, ik heb het een aantal jaren wel een keer zelf gedaan (liep toen stage bij een ICT bedrijf) maar ik durf het niet aan met mijn eigen spullen.

Besturingssysteem - Windows 7 Home premium of iets in die richting, ik ben van plan 8 gb ram erin te prikken dus een 64x zou mooi zijn. Ik heb helaas geen (legale) licentie liggen.

Opties / randapparatuur - Ik zou een SSD mooi vinden als het binnen het budget past, verder heb ik geen eisen. Ik beschik over toetsenbord + muis, een monitor en een geluidsset. Vind het alleen jammer dat de prijzen van de HDD's nog steeds prijzig zijn, maar ik las dat het nog wel een tijd kan duren en ik ben vrij ongeduldig ;).

Alvast bedankt voor de moeite!

Gr. NiempieJ

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie!
De samenstellingen zien er goed uit, ik vroeg me af hoeveel verschil je merkt tussen de 2 grafische kaarten? Bij bijvoorbeeld Battlefield 3 op max setting (als beide grafische kaarten de max setting überhaupt wel halen, anders high bijvoorbeeld).

Het is inderdaad jammer dat ik zelf niet beschik over een licentie, ik heb hier wel een gedownloade versie liggen die het doet (weet trouwens niet of ik hiermee vrienden maak op het forum als ik dit vertel), maar ik weet niet of dat wel verstandig is om die versie evt. te gebruiken en er een SSD'tje bij pakken.

Laatst bewerkt:
Aan de configuraties is nog wel wat af te doen. als je niet gaat overclocken kan er 50 euro af. De kast kan nog 10-20 euro goedkoper en de voeding is zeer ruim bemeten. Bovendien is de videokaart in de eerste kast de 50 euro extra niet waard. Geheugen kun je ook met 4 gig toe (ook weer 17 euro).

Je kunt dan ook kijken naar de ati 6950 en nvidia 560ti

Als ik op die punten zou kunnen "bezuinigen" zou dat wel schelen, overclocken ben ik niet van plan dus daar zou op bezuinigd kunnen worden.
Zou je misschien de aanpassingen in een winkelwagentje kunnen zetten, mbt. behuizing en voeding want ik weet niet precies hoe het bezuinigd/aangepast kan worden.
4 GB is ook een optie, want voor games wordt er niet meer dan 4 GB gebruikt, en zou ik er evt. later nog 4 GB bij kunnen prikken..

Edit: ik heb ook even gekeken naar de HDD, het viel me op dat na even wat gegoogled te hebben de WD Caviar Green WD5000AADS maar 5400 tpm maakt, als ik de Samsung SpinPoint F3 Desktop Class HD502HJ voor €75,- zou nemen zou ik daar ook 13 euro mee kunnen besparen, en die maakt 7200 tpm wat ik ook eigenlijk zoek.

Laatst bewerkt:
ja kast valt uiteraard op te besparen, voeding kan je eventueel nog de 500watt versie pakken van OCZ maar lager zou ik niet gaan. wat betreft de videokaart het zijn beide 560 chipsets, maar ik zou de onderste aanraden, goedkoper en is zeker goed genoeg om BF 3 op max te draaien.

PS: lijstje is maar even op het werk ineen gestoken tussendoor ^^

Laatst bewerkt:
ziet er goed uit, maar zou geen OCZ SSD nemen, neem beter een Samsung, Crucial of een intel.

Dan wordt het de Crucial M4 64GB, voor €100,-.
Wat is eigenlijk jouw reden om geen OCZ SSD te nemen? En hoe zit het eigenlijk met de aantal USB connectors? Ik kan alleen vinden dat er maar 2 connectors aanwezig zijn op de behuizing, terwijl ik er toch minimaal 3 wil hebben (1 voor muis, 1 voor toetsenbord en 1 voor externe opslag).

Edit: Hmm, was niet een hele snuggere vraag, het aantal USB connectors hangt natuurlijk van je moederbord af.. ;)

Tussenstand: http://azerty.nl/winkelmandje/winke...364212]=1&product[403634]=1&product[448685]=1

Heb de processor koeler aangepast, uit het vorige mandje heeft een levertijd van meer dan 10 dagen en de Crucial M4 eraan toegevoegd, ik denk dat deze het wordt.

Laatst bewerkt:
OCZ is niet echt zo een goed merk kwa prestatie tegenover de andere 3, voor voedingen is dit merk dan weer wel top. maar ipv de scynthe mugen 3 te nemen neem beter de scynthe mugen rev 2, is stiller, presteert beter en beetje goedkoper.

Pracht van een systeempje voor de prijs, veel plezier er mee ;) En geen probleem hoor!

Ziet er perfect uit! zeker voor die prijs heb je een perfecte kaart die goed aansluit op de I5 versie:D alleen ik begrijp niet waarom je modstream heb gekozen (het kan goedkoper voor 500w)

Denk niet dat je echt goede voedingen zult tegenkomen van 500w (ruim)onder de 51 euro.

Laatst bewerkt:
Iemand die mij zou kunnen helpen met het uitkiezen van een van de bovenstaande moederborden? Dan kan ik mijn samenstelling vandaag nog bestellen! Ik zou het ontzettend waarderen.

Beter het Z68 te nemen, recentere chipset dan die andere. Ga je zeker wel merken + ook wanneer je nog een upgrade zou gaan doen later. Die 500 watt voeding is "voldoende" maar als het binnen je budget valt dan kan je eventueel nog opwaarderen naar een 600 watt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan