Samenstellen Game PC (Budget ± €1700)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tristaneto

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2012
Hoi, Helpmij.nl,

Ik kan best wel wat advies gebruiken bij het samenstellen van een game PC.

Ik ga wat onderdelen van mijn vorige setup overnemen, en dat zijn de volgende;

-GPU: MSI N560GTX-Ti HAWK
-HDD: 2 Harde schijven die in RAID 0 gaan en zo 2.75TB vormen

Ik zou graag een SSD in mijn nieuwe setup willen van 120GB, ik ga ook voor 2 GPU's dus nog een MSI N560GTX-Ti HAWK erbij.
Ik zou 16GB RAM willen aanschaffen want het is de bedoeling dat ik ga livestreamen en dan kan dit wel van pas komen.
Als moederbord dacht ik te gaan voor de ASUS Rampage IV GENE. Maar als jullie met een beter idee kunnen opduiken kan ik me daarbij vinden.
Ook zou ik graag de Intel Core i7-3930K willen (deze heeft een 2011 socket). Ook hierbij, als er betere ideeën zijn, gelieve ze te delen.

Ik zou het apprecieren moest er iemand voor mij een setup kunnen maken op de PC-builder van www.alternate.be .

Laatst bewerkt door een moderator:
voor dat budget kun je misschien beter kiezen voor een gtx590 en de 560ti gebruiken als physx kaart.

met dat budget heb je ruimte over hoor ; zeker als je zegt dat je al een Gpu hebt .

neem zeker een Asus rog (weet niet exact welke) en zeker een socket 2011 , anders moet je nog een (maand tops ) wachten tot de ivy's er zijn he :)

Nu heb je de intel i3 i5 en i7 sandy bridge , later krijg je een geupdatte versie hiervan genaamd ivy bridge die wat sneller zijn.
En voor 1700 euro kan je een betere kaart pakken dan de gtx 560 ti

de ivy bridge , dit zijn eigenlijk een nieuw soort processors
gewoon nog beter als de vorige denk ik en zeker op het gebied van overclocken.

wat heb je voor de gtx 560 betaald ? , anders zou je voor een hd 7950 of een GTX680 kunnen gaan

Hij staat nu voor €240 in de winkel waar ik hem zou halen, de GTX 680 staat daar te koop voor €529, behalve de Gainward Geforce GTX 680 PHANTOM die kost daar €549.

ik mag hopen dat je upload snelheid snel genoeg is voor die livestream dat zal namelijk je grootste bottleneck zijn
en als ik naar de recommended system requierments kijk dan heb je al genoeg aan 4GB en een simpele quad core cpu!

verkoop hem en koop een kaart die minstens 2gb aan vram heeft
gta en mafia dit soort spellen zijn allemaal geheugen vreters

Hoi,

Alles heeft zijn voor en nadeel maar de ts vraagt eigenlijk om een pc samenstelling dus laten we ons daar eens op focussen;)

dat klopt modag maar het is erg zonde om 1700 euro neer te tellen voor iets wat je wellicht helemaal niet kan
nogmaals een live stream is eerder upload gevoelig dan dat het een monster pc nodig heeft

en dan pas na dat je de pc aanschaft tegen aan lopen lijkt mij niet optimaal

wel wat meer info nodig
wie gaat de assemblage doen en heb je nog een windows OS nodig?

@msi beetje duur ram en die sli bridge krijg je met de videokaart en moederbord mee geleverd
verder heb je maar 1 videokaart in je winkelmandje

Ts gaat zijn eigen gtx en hd overnemen van zijn ouwde pc naar deze , dus daarom heeftie nog maar 1 videokaart nodig.
Ik ga er dan vanuit dat hij hem zelf inelkaar kan zetten

Hartelijk bedankt voor een setup voor me in elkaar te steken, ik weet inderdaad zelf zeer goed hoe ik een computer monteer en ik krijg van mijn school uit legale windows licenties.

Er zit 16 gb aan 2000mhz ram in dus je kan de cpu flink overclocken !
Ook een top waterkoeling voor de koeling ..

het geheugen staat lost van de cpu! overklocken kan dus altijd ook al heb je 1333mhz
je hebt helemaal geen 2000MHz ram nodig ivy bridge heeft geen front side bus

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan