Samenstellen Game PC Max. €900,-

Status
Niet open voor verdere reacties.

NiempieJ

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2011
Beste forumleden,

Ik ben al enige tijd opzoek naar een mooi systeem waarop ik de aankomende "next-gen" games op kan spelen, denk hierbij aan Skyrim en Battlefield 3 en hopelijk in de nabije toekomst ook Guild Wars 2.
Ik volg al een tijdje de threads die op dit forum gepost worden, en heb n.a.v die threads zelf een samenstelling gemaakt.
Ik ben zelf een leek op het gebied van het samenstellen van een systeem waarbij de onderdelen compatible met elkaar zijn, dus als ik iets niet goed heb gedaan hoor ik het graag.

Behuizing: CoolerMaster Elite 310 Miditower
Moederbord: Asus P8H61 (B3), S1155, H61, 2xDDR3, ATX
Processor: Intel Core i5-2500K
Proc. Cooler: Scythe Mugen 3
Harddisk: Samsung SpinPoint F3 1TB 7200rpm 32MB SATA2
Diskdrive: Samsung 3.5" Diskdrive, 1.44MB
Geheugen: 1x Corsair Vengeance 8GB(2x4GB) DDR3 1600MHz CL9
Videokaart: Asus GeForce GTX 570, 1280MB, DirectCU II

Ik kwam hierbij uit op een bedrag van €839,- incl. Assemblage, excl. Windows 7 (ik beschik hier zelf over).

Hiernaast ben ik nog op zoek naar een monitor, deze mag buiten het budget vallen, zelf had ik de Iiyama E2407HDS-B1 in gedachten, aangezien deze een responstijd van 2 ms heeft, en een resolutie van 1920x1080, leek mij deze zeer geschikt voor gamen.

Ik zal voor de compleetheid de volgende onderdelen nog even invullen:

Budget - Max €900,-
Doel - Voornamelijk gaming en internet
Omgeving - Ik heb geen problemen met wat geluid die de PC produceerd, maar het moet geen F-16 geluid zijn.
Assemblage - Ik heb zelf weinig ervaring met assembleren, dus dit wil ik graag laten doen.
Besturingssysteem - Deze bezit ik
Opties / randapparatuur - Ik beschik over een toetsenbord en muis, evt. ook een 21'' monitor maar zou deze graag willen vervangen door een 24''. Verder heb ik geen voorkeuren voor hardware.
Mijn excuses voor al de tekst.

Alvast bedankt!!

Laatst bewerkt:
Hier moet je zeker nog +/- € 150,00- hebben voor een
goede voeding en DVD-Rom eventueel brander. Bij nieuwe
moederborden heb je geen mogelijk meer een 'Diskdrive'
aan te sluiten en gebruiken.
Succes verder..:thumb:

Bedankt voor je reactie!

Misschien is het een optie om mijn videokaart te "downgraden" naar de GTX 560?
Zou iemand misschien de tijd hebben om een nieuwe set up samen te stellen wat binnen mijn budget past, €900,- is toch mijn max.

Ik hoop verder dat ik voldoende informatie heb geboden m.b.t mijn eisen. Mocht er iets onduidelijk zijn hoor ik dit graag!

met dit budget zou er toch ook wel ruimte moeten zijn voor een leuk ssd'tje?

Ik sta open voor suggesties! zoals ik al aangaf heb ik vrijwel geen ervaring met computers. Maar wat ik van een SSD weet is dat dit het opstarten en laden zeer versneld. Als dit kan binnen mijn budget zou het netjes zijn. Maar ik vind grafische performance toch belangrijker. De geduld bij het opstarten en laden kan ik wel opbrengen :).

dit dacht ik dus ook eerst, maar achteraf weet ik ook wel beter. Als je windows erop zet gaat alles sneller. Omdat alles op windows draait en windows dus ook met alles te maken heeft. Als je windows erop zet word dus alles sneller en dit is een vrij grote prestatie boost. Ik heb het ook echt wel gemerkt toen ik mijn 32gb ssd'tje in gebruik nam.

Oke dan! Klinkt wel heel aantrekkelijk, mocht het binnen mijn budget passen, zou dit wel een leuke optie zijn.
Mocht iemand de tijd hebben, zou die gene dan misschien een leuk Game PC'tje kunnen samenstellen, met eventueel een SSD er in verwerkt?

Zou het erg op prijs stellen!

Bedankt.

als ik morgen in een van mijn vele tussenuren verveeld raak en ik een pc kan vinden die niet bezet is zal ik wel eens rondkijken.

Ik denk dat je in ieder geval wel goed zit met de processor, maar ik zou persoonlijk voor een ander moederbord gaan. Maar dat zie je wel weer in het systeem wat ik morgen ga samenstellen.

Ik ben benieuwd! Ik zou het erg op prijs stellen, maar er komt geen haast bij kijken :).
Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Ik heb mijn post aangepast, ik was er vergeten bij te vermelden dat ik beschik over een toetsenbord en muis, en evt. een 21" monitor, maar zou deze toch wel willen vervangen door een 1920x1080 24'' monitor.
Wat opmerkingen over samenstelling 1:

Ik vind de prijs van de behuizing wat aan de hoge kant, verder lijkt me 4GB Ram wat aan de lage kant, ik zou liever in de richting van de 8GB gaan, Ik weet dat games die 8GB (nog) niet volledig gebruiken, maar 4GB lijkt me toch iets te laag.
Verder is het wel een mooie samenstelling denk ik zo.

Even een hele andere kant op:

Ik heb de mogelijkheid om een nieuw product uit te zoeken bij de winkel waar ik mijn laptop gekocht heb (om een lang verhaal kort te maken, mijn laptop is ruim een maand geleden opgestuurd voor reparatie, ze konden niks meer vernemen van mijn laptop, dus heb ik de mogelijkheid om een creditatie te krijgen via de winkel van aankoop). De laptop bedroeg €870,- en heb nu dus de keuze om een nieuw product in die winkel uit te zoeken.
Ik vroeg mijzelf af of de volgende pc (zelf samengesteld door de winkel zelf) een goede keus is m.b.t de aankomende games die ik graag wil spelen.

Setup:

- Behuizing Antec Three Hundred Zwart No PSU
- 600Watt Recom Power Engine V2 ATX + 24pins
- Asus P8P67 Pro V3.1, SLI & CF,USB3.0, BT, 1394, Sata6, Dual-DDR3, PCI-E, Soc1155
- Intel Quad Core i5 2500K (3,30GHz) 6MB Box Soc1155
- 8GB (2x4GB) Corsair XMS DDR3-1600 p/n: CMX8GX3M2A1600C9
- WD Blue 1,0TB SATA 6Gb/s 7200rpm 32mb Cache - WD10EALX
- SATA DVD-brander NEC AD-7260S 24x Zwart bulk
- Asus GeForce ENGTX560 DC/2DI 1GB DDR5 PCI-E 2xDVI/HDMI
- 10/100/1000 Mbit LAN
- 8x USB2.0 aansluiting (6x achterkant & 2x voorkant)
- Onboard 7 channel Sound + Optische uitgang
- Assemblage / Testrun

deze pc valt binnen mijn budget en leek mij de juiste keus, ik vroeg mijzelf af wat jullie hier over te zeggen hebben.

Thanks!

Misschien vind je dit wat:

Cooler Master Elite 311
Asus P8H61-M LE -=Rev.3.0=-
Intel Core i5-2500K
Scythe Mugen 3 SCMG-3000
Samsung HD103SJ
Corsair 8 GB DDR3-1600 Kit
EVGA GeForce GTX 570 HD
OCZ ModXStream Pro 700W
Assemblage volledig systeem

Prijs: €825,90

Bedankt voor je reactie Mark728,
die samenstelling ziet er goed uit, maar ik weet niet of ik van de creditatie van mijn laptop ook een samenstelling kan maken, ik denk namelijk dat ik alleen een product uit hun winkel mag uitzoeken, maar dit zou ik even kunnen informeren.

Maar mijn vraag was dus eigenlijk of deze samenstelling geschikt is om te gamen:

- Behuizing Antec Three Hundred Zwart No PSU
- 600Watt Recom Power Engine V2 ATX + 24pins
- Asus P8P67 Pro V3.1, SLI & CF,USB3.0, BT, 1394, Sata6, Dual-DDR3, PCI-E, Soc1155
- Intel Quad Core i5 2500K (3,30GHz) 6MB Box Soc1155
- 8GB (2x4GB) Corsair XMS DDR3-1600 p/n: CMX8GX3M2A1600C9
- WD Blue 1,0TB SATA 6Gb/s 7200rpm 32mb Cache - WD10EALX
- SATA DVD-brander NEC AD-7260S 24x Zwart bulk
- Asus GeForce ENGTX560 DC/2DI 1GB DDR5 PCI-E 2xDVI/HDMI
- 10/100/1000 Mbit LAN
- 8x USB2.0 aansluiting (6x achterkant & 2x voorkant)
- Onboard 7 channel Sound + Optische uitgang
- Assemblage / Testrun

Dit word door hun geassembleerd maar dit is wel een product uit hun assortiment.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan