samenstellen game pc ongeveer 850 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

thomaseven

Gebruiker
Lid geworden
8 jun 2011
hallo,

Ik ben van plan binnenkort zelf een computer samen te stellen. Ik heb een budget van ongeveer €850, en vroeg me af of iemand zijn mening kon geven over de computer. Ik wil de computer voornamelijk gebruiken voor games, en dan het liefst op een zo hoog mogelijke resolutie en kwaliteit. Verder wil ik natuurlijk gewoon op internet kunnen surfen en dat soort dingen. Dit had ik in gedachte:

- Cooler Master Elite 430
- MSI P67A-GD65 (B3)
- Intel Core i5 2500K / 3.3 GHz
- Scythe Mugen 2 rev.B SCMG-2100
- XFX RADEON HD 6950 2GB
- Corsair XMS3 2x 4GB
- Cooler Master GX RS-750-ACAA-E3 750W
- Samsung SpinPoint F3 Desktop Class HD103SJ 1TB, sata 300, 7200TPM

hier nog een keer een link op azerty:
azerty

Ik wou dan de processor overklokken, ik heb veel op internet rondgekeken, maar ik zou in principe met een goede koeling 4,7 Ghz kunnen halen.
wat misschien ook meetelt is dat ik een 32 inch HD scherm heb, en ik zou deze graag willen gebruiken voor mijn aanstaande computer. moet ik hierdoor rekening houden met de videokaart?
Als je iets hebt wat je anders zou doen, zeg het dan, ik sta open voor advies.

Ik zou graag willen horen wat jullie er van vinden, en alvast bedankt?

edit:
nu met een Z68 moederbord. : azerty

Laatst bewerkt:
voeding is nogal Overkill tenzij je in de toekomst Crossfire wilt gaan gebruiken?

voeding is nogal Overkill tenzij je in de toekomst Crossfire wilt gaan gebruiken?

Ik heb het geld er nu nog niet voor, maar ooit wou ik wel een tweede videokaart er in doen.

ps.> wat is het verschil tussen crossfire en SLI?

niets eigenlijk
SLI is voor Nvidia kaarten en Crossfire voor ATI
de techniek is allebij het zelfde ze noemen het alleen anders
het moederbord moet dus SLI ondersteunen voor Nvidia kaarten en Crossfire voor ATI

Laatst bewerkt:
ok... en is er nog een duidelijk verschil tussen bijvoorbeeld de Ati Radeon HD6950, en de XFX Radeon HD6950, behalve dat de ene 1 gb is, en de ander 2gb?

Je wil gaan oc naar 4.7GHz ? dan heb je een heeeel goede koeler nodig.

:)

Je wil gaan oc naar 4.7GHz ? dan heb je een heeeel goede koeler nodig.

:)

ja..., als je op internet zoekt dan kan je er toch veel over vinden, en na veel zoeken, vinden de meeste mensen dat je met luchtkoeling toch 4,7 stabiel kunt halen. je kan hoger gaan, ook stabiel, maar dit was veiliger. ik zal toch nog eens goed kijken, en als ik het zelf doe, ook testen of hij stabiel is.

Ik wou maar zeggen, alles wat oc vanaf 5.0GHz waar de 4.7 heel dicht bij is, is meestal met waterkoeling systemen om te stabiliteit te kunnen verzekeren. Je moet je cooler ook nog beetje ruimte geven en niet in een situatie komen die dan 'net niet net wel' is. Het zal wss wel gaan ze, maar als je dan toch zwaar wil gaan oc, denk dan mss is waterkoeling systemen te overwegen. Wil niet zeggen dat je gehele plannen moet door elkaar schudden. Nee, gewoon het waterkoelen is goed doornemen. Kan zeker geen kwaad, en ook toekomst gericht.

Maar onderschat zeker niet het luchtkoelen. Zij geven ook mooie prestaties.

Laatst bewerkt:
hoeveel meer ben je kwijt aan waterkoeling? een goede dan... en heeft dit verder nog invloed op prestaties, of alleen op de processor?

Ben nu zo niet thuis in waterkoeling setjes, maar ik heb wel eens wat opsporings werk gedaan als ik het zelf zou aanschaffen. Ik had in nederland een winkel gevonden die zowel de CPU en GPU als setjes verkoopte, en in belgie vond ik een winkel waar je echt alles appart moet kopen en samen stellen. Als je echt zwaar wil gaan overklokken dan is dat een mooie must in resultaten omdat je toch ergens cooler zit dan lucht. (Weten dat er ook luchtkoelers wel bij uitzonderingen ergens een 5.0GHz halen) Maar is het dan werkelijk ook zo stabiel das een ander vraag :D

Reken toch op een 500 a 750 euro als je al je onderdelen hebt, van iets of wa degelijk materiaal. Reken ook dat je extreme nadelen kan hebben als het foutloopt.

Prestatie gericht zou ik U eens wenden op youtube, en dan ga je direct te weten komen wat en hoe te bereiken valt.

Voor de liefhebbers is het een must, het oogt heel mooi en industrieel, en het heeft wel iets.

Scythe mugen 2 kan de Core i5 al op 5Ghz trekken en die kost rond de 35 euro

wat is verstandiger? een ati radeon 6950 of een XFX radeon 6950 voor 30 euro meer( deze heeft 2GB). zit er verschil in kwaliteit?

het verschil is er alleen als je in hele hoge resoluties wilt gaan spelen of met meerdere schermen

als jij je resolutie op 1920x1080(1080P) houd dan is de 1GB versie net zo goed

Ik heb op azerty een videokaart gezien genaamd de HD 6950 Dirt 3 edition. Deze bevat een copie van Dirt 3 en een saphire radeon HD6950 met een gemodificeerde fantilator. verder is hij volgens mij gelijk aan 6950. Als ik ooit in de toekomst crossfire wil gebruiken, moet ik dan nog een Dirt 3 edition kopen? of kan ik dan een gewone saphire radeon HD6950 kopen. 1 keer dirt 3 lijkt me genoeg... :p

ps.: De dirt 3 edition bevat een extra HDMI kabel, en door de dubbele fans heeft deze kaart goede overklokmogelijkheden. vandaar dat deze mij wel beviel.

je kan iedere type HD6950 kaart met elkaar verbinden via crossfire
ongeacht welke editie/merk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan