Samenstellen game pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

pluijm

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2013
Ik ben begonnen met het samenstellen van een pc via alternate en ik vroeg me af of mijn samenstelling goed genoeg is om fatsoenlijk een game op te spelen

Dit is hem:
http://www.alternate.nl/html/tu.html?sc=-517915382

Dit is de eerste keer dat ik een pc samenstel dus verder had ik ook nog wat vragen,

Ik heb nu een losse video kaart erbij gekozen maar bij de processor zit er ook al een bij, is de kaart die bij de processor geleverd goed genoeg en kan ik de losse kaart verwijderen of is het beter de losse kaart te nemen?

Mijn tweede vraag is of de voeding wel goed is, ik twijfel of hij te hoog is en ik heb eerlik gezegd geen idee hoe ik een voeding moet kiezen

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen

Nee, je hebt een GT640 videokaart, hiermee kan je op internet prima spellen spelen maar alles met 3D gaat hierop op allerlaagst misschien net...
De GT640 is enkele procenten beter (niet veel) dan de onboard videokaart.

Wat versta je onder gamen?
Welke games,
Welke resolutie?

Laatst bewerkt:
Videokaart is inderdaad verreweg van goed genoeg om te gamen. Geef eens je budget, geef aan of je het systeem zelf in elkaar wil zetten, en of je windows e.d. nodig hebt. Dan krijg je een veel beter aangemeten advies ;)

Ik zou die BD speler/DVD brander er direct uitgooien en het geld wat vrijkomt besteden aan een betere videokaart. Moederbord kan ook wel wat goedkoper, het geld wat daar vrij komt kan je besteden aan een betere processor. Ik zou er een gewone DVD brander van bijvoorbeeld LG inzetten, die zijn al voor minder dan €20 te koop (meestal €16 - €18).

Bedankt voor de reacties,

Radicalgamer:
games als battlefield 3, Cod, far cry enz.

k1pje:
ik zat zelf te denken aan een bedrag rond de 750 euro mag uiteraard iets meer zijn. het systeem zou ik eventueel zelf in elkaar kunnen zetten maar ik heb liever dat het in elkaar gezet word.

Stormbreaker:
brander is eruit

Vooriets meer dan 750 euro kan je zoiets in elkaar laten zetten: klik. Hierbij heb je geen mogelijkheden tot overclocken, maar ik ga er vanuit dat je dat niet nodig hebt net zoals ene windows licentie. Eventueel kun je de videokaart omruilen voor de HD7870, deze is vrijwel gelijkwaardig aan de GTX660, het is alleen maar de vraag of je AMD of Nvidia prefereert ;) (linkje HD7870)

Natuurlijk zijn hier altijd nog dingen aan te veranderen, bijvoorbeeld de harde schijf is slechts 500GB voor maar een paar euro meer heb je 1TB, maar dit is zo'n beetje de meeste bang-for-buck die je voor ~750 euro kunt krijgen. Mocht je het systeem zelf in elkaar zetten, kan je de bespaarde 59 euro in een sterkere videokaart stoppen: de HD7950.

EDIT: effe wachten, link naar me winkelmandje doet het nog niet goed :(
EDIT2: en nu moet de link wel werken als het goed is ;)

Laatst bewerkt:
ik denk dat deze hem gaat worden

ik kies dan wel voor de 1tb schijf, die 14 euro kan er dan ook wel bij:p

Bedankt voor het advies en de snelle reacties :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan