Samenstellen nieuwe PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

hunterlol

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2008
Berichten
61
Hallo,

Ik wil binnenkort een nieuwe PC samenstellen om spellen zoals Far Cry 3, Hitman Absolution, GTA 5, etc. goed en liefst voluit te kunnen spelen.
Vroeger bouwde ik zo nu en dan wel eens een pc in elkaar maar ik heb het lang niet gedaan. Ik heb een aantal onderdelen uitgezocht, een aantal onderdelen die ik nu heb zijn nog goed. Zie:

- Behuizing voor micro ATX moederbord heb ik nog
- Voeding van 520W van Coolermaster heb ik nog
- DVD Brander heb ik nog

De volgende ondedelen wil ik gaan kopen:
- MSI H77MA-G43 - Socket 1155 - Micro-ATX (http://www.computerland.nl/a/moederborden/20154422/msi_h77ma_g43_socket_1155_micro_atx/details.aspx)
- Corsair Value Select - 8 GB 1600MHz PC3-12800 (http://www.computerland.nl/a/geheugen_intern/20180501/corsair_value_select_8_gb_1600mhz_pc3_12800/details.aspx)
- Intel 330 Series 120GB 2,5" SATA600 (http://www.computerland.nl/a/solid_state_drive_(ssd)/20157091/intel_330_series_120gb_2_5_sata600/details.aspx)
- EVGA GeForce GTX650 Ti SSC - 2GB - PCI-E (http://www.computerland.nl/a/videokaarten/80009776/evga_geforce_gtx650_ti_ssc_2gb_pci_e/details.aspx) > er staat dat het model ATX is, past deze ook op een Micro ATX?
- Intel Core i5-3350P 3.1GHz 6MB LGA1155 (http://www.computerland.nl/a/processoren/80008226/intel_core_i5_3350p_3_1ghz_6mb_lga1155/details.aspx)

Mijn budget is ongeveer €500. Heeft iemand tips of opmerkingen dat ik beter een ander onderdeel kan kiezen?
Bedankt alvast voor de tips :).

Groet,
Guido
 
Hm, computerland, ik zie dat niet altijd zo graag, gebruikersreviews.
Je systeem is niet slecht, maar er kan wat bespaard worden. Ik veronderstel dat je nog steeds een HDD hebt?
Dit is veel beter, een HD 7850 is stukken beter.
Benchmarks
Optie 1, complimenten voor de mooie keuze van processor :).
 
Laatst bewerkt:
Computerland, oké. Dit was omdat ik weet dat ze een handige website hebben waarop alles snel te vinden is. Waar kan ik de producten kopen tegen dezelfde prijs? Mycom is vaak aan de dure kant.

Een HDD koop ik opnieuw, dat is de - Intel 330 Series 120GB 2,5" SATA600 (http://www.computerland.nl/a/solid_s...0/details.aspx). Een vriend van me heeft me geadviseerd om een SSD schijf te kopen omdat dit vele malen sneller is. Dit volstaat toch ipv een HDD lijkt me?

Waar moet ik naar kijken voor een videokaart? De coreklok is namelijk een stuk slechter van deze videokaart. Ook het geheugen is 1GB terwijl die andere 2 GB heeft. Maar ik zit vast verkeerd te kijken :/

Ik heb overigens graag kwaliteit producten, daarom heb ik gekozen voor Intel en MSI. Ook omdat alle onderdelen dan goed op elkaar aansluiten. Ik zie dat jij een moederbord van ASRock kiest.

Tnx!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb wat voor je samengesteld bij azerty, kijk ook naar de benchmarks, de HD 7850 staat veel hoger. Ben je ook zeker dat je met 120 GB genoeg zal hebben? En je mag die videokaarten niet zo vergelijken.
Azerty is over het algemeen veel goedkoper.
 
@subplayer, ben een aantal keer bij Computerland weest, enkele keren met mensen wat gekocht. Op zich net te woord gestaan, kleinschalige winkel. Dat er slechte reviews zijn kan wel zo zijn maar dat is bij bijvoorbeeld Alternate Nederland af en toe niet anders, en jij woont in Aalst dus dan weet je dat de reviews over Alternate België helemaal niet goed zijn. Ik denk dat het er net aan ligt wie je treft en hoe die persoon het probleem classificeert. Bij een DOA krijg je altijd direct, voor zover op voorraad, een nieuw product en dat heb ik twee keer van Alternate Nederland gehad, bij mij tablet ging ik pas na een kleine week terug (had al wel na 1 dag gebeld) en kreeg ik zelfs drie keuzes: of zelfde tablet, zelfde merk nieuw, of geld terug of nieuwe tablet uitzoeken. Ik heb toen voor geld terug gekozen en ben via de deur van de klantenservice de showroom binnen gelopen en heb met het geld, en iets bijgelegd, een nieuwe tablet gekocht. Bij mijn computer werd de videokaart ook als DOA geclassificeerd en 's avonds een half uur voor sluitingstijd in de kerstperiode nog vervangen. Kijk, daar wordt je vrolijk van.
 
Ik heb wat voor je samengesteld bij azerty, kijk ook naar de benchmarks, de HD 7850 staat veel hoger. Ben je ook zeker dat je met 120 GB genoeg zal hebben? En je mag die videokaarten niet zo vergelijken.
Azerty is over het algemeen veel goedkoper.

Ik zag het, ik zal de benchmarks eens bekijken. En ook gebruikerservaringen met de webshop Azerty, want ik ken het niet. Met 120 GB heb ik genoeg want ik heb een externe HD van 1TB waarop ik al mijn data bewaar. Die interne is dus enkel voor installatiebestanden en Windows en een buffer voor onvoorziene data.

In een vorig bericht zeg ik "Ik heb overigens graag kwaliteit producten, daarom heb ik gekozen voor Intel en MSI. Ook omdat alle onderdelen dan goed op elkaar aansluiten. Ik zie dat jij een moederbord van ASRock kiest.". Ben je het hier mee eens of niet en waarom? Kun je me wat goede merken adviseren voor een moederbord?

Thanks again.
 
Ik heb een winkelwagentje bij Mycom gemaakt en vraag me een paar dingen af.

Mycom.png

- Ik heb gekozen voor de Core i5 3570 ipv 3550. Deze is net wat sneller, maar toch €2 goedkoper. Hoe kan dat?
- Ik heb gekozen voor de Radeon HD7850 2GB. Dit scheelt ongeveer €25 met de 1GB uitvoering. Heb ik hier wat aan of is dit geldverspilling?
- Ik heb gekozen voor de Corsair 8GB 1600 kloksnelheid in plaats van 1333. Is dit handig/ heb ik hier wat aan?

Scheelt deze winkelwagen met die op Azerty behalve prijs? Zijn de producten beter die ik hierin heb zitten? Dan vind ik het namelijk wel de moeite waard om het ervoor te betalen. Als het onzin is,dan is het natuurlijk zonde van het geld.

Ben benieuwd naar reacties.
 
Als je zoveel geld wil uitgeven, dan is dit beter.

Edit: Misschien kan je beter een i5 3450 nemen, daarmee heb je geen BIOS update nodig, voor sommige wel.
 
Laatst bewerkt:
Oke thanks.

Nu de laatste en belangrijkste vraag: wat hem ik ECHT nodig om die spellen te spelen die ik in mijn eerste bericht noemde? Is dit niet too much? Als je dat nog kunt aangeven, stem ik daarop mijn keuze af. Want ik heb geen overdreven goede onderdelen nodig als ik het toch niet voor die spellen gebruik.
 
Je kan ook een HD 7850, daar kan je ook bijna elk spel mee op ultra/high. Maar je zal daarmee Far Cry 3 niet op ultra kunnen, maar als dat geen probleem is dan is je upgrade kit goed :)
 
Ik kies voor:

- Moederbord: MSI H77MA-G43 - Socket 1155 - Micro-ATX
- Processor: Core i5 3570
- Geheugen: Corsair 8GB 1600 Mhz
- Videokaart: Radeon HD7850 1GB (of moet ik voor de 2GB versie kiezen?)
- SSD schijf: Intel 330 Series 120GB 2,5" SATA600

Zit ik goed?
 
2 GB zou ik idd kiezen als je er het geld voor hebt. En neem een i5 3450 ipv die i5 3570. Er zit NIETS van verschil tussen buiten de prijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan