samenstellen nieuwe pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

dipesh

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2006
Berichten
8
Ik zou een nieuwe pc willen samenstellen
Is deze een goede samenstelling of kan er nog iets beter
Ik zou hem van de week willen bestellen
Alvast bedankt
Groetjes Dirk

Motherboard: ASUS P8Z77-V DELUXE
Processor: Intel® Core™ i7-3770K
Videokaart: Asus HD 7770 -DC-1 GD5-v2
Geheugen: Corsair Vengeance CMZ16GX3M2A1600C10
Voeding: OCZ ZS750W
Ram geheugen: CORSAIR 16 GB DDR3-1600 KIT
CASE: Zalman Z9 U3
Cardreader: Raidsonic ICY-BOX IB-864-B
Dvd speler: PIONEER DVR-220LBK
Hdd: Western Digital WD 10EZEX (SATA 600, BLUE)
 
Laatst bewerkt:
1. Wat ga je ermee doen?
2. Wat is je budget?
3. Heb je nog randapparatuur nodig?
4. Wil je dat de pc kant en klaar wordt geleverd?
5. Ga je overclocken?
 
winkelwagen (cercom).jpg

1) ik wou gewoon weten of de videokaart goed is en of er een betere is in deze prijsklasse (ken er niet zo veel van).Heb al een beetje mijn pc samengesteld.Zelf speel ik niet zoveel spelletjes maar mijn dochter wel.
2) budget rond de 1300€
3) geen randapparatuur nodig
4) ja
5) neen
 
Het is dus gewoon voor huisgebruik, met enkele kleine spelletjes?
Of zijn het echt high-end games?
Dan ben je al klaar voor 500 euro.
 
Hij wild wat, waar hij een tijdje mee vooruit kan ;)
Niet van te voren conclussies trekken. Is onderstaand wat:

- Intel core I5 3de generatie latere series.
- 16 GB geheugen
- HD 7870 2GB - betere prestaties (Meerdere awards gewonnen)
- Asus moederbord - Verlicht (Meerdere awards gewonnen)
- 180GB Highspeed SSD
- 1500GB Sata3 7200 toeren
- Mooie kast met blauw gedimd led. (Je kan naar binnen kijken door kunst stof raam)
- 4 stille ventilators met blauw gedimd LED.
- Goede airflow < PC word daardoor niet te warm.
- All in one kaartlezer
- DVD brander < bekend goed merk Asus.
- Touchscreen aan de voorkant van je pc, waar je ventilatoren snelheid kan bepalen en de warmte aan de binnenkant van je pc.
- Je kan er 5.1 dolby surround op aansluiten
- Eventueel heb je nog een optie om een draadloze netwerk kaart erin te doen.
- HDMI DVI en VGA aansluiting
- 6x USB 3.0
- Verbruikt niet al te veel stroom (Relatief zuinig)
- Stoffilter
- Totaal prijs 1170 Euro

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B398419%5D=3&product%5B433701%5D=1&product%5B501012%5D=1&product%5B485373%5D=1&product%5B527253%5D=1&product%5B476819%5D=1&product%5B602330%5D=1&product%5B7517%5D=1&product%5B50410%5D=1&product%5B65931%5D=3&product%5B260394%5D=1&product%5B576423%5D=2&product%5B511705%5D=1

Mooie pc om aan te gluren en leuke opties.
 
Laatst bewerkt:
@sander, wederom een pc die naar mijn mening niet goed aansluit op de wensen van de TS. Wat hebben we aan een SSD van Kingston? Dan kan je er beter één van Crucial, Samsung of Intel nemen. Jouw behuizing heeft al 4 fans in de case zitten, waarom investeer je in een extra fan? Waar is de fancontroller voor nodig? Waarom wordt hier, bij een dergelijk hoog budget, niet geïnvesteerd in een processorkoeler?

@dipesh, wat voor een spellen speelt uw dochter? De videokaart die nu geadviseerd is goed voor zware spellen die gamers, die overwegend man zijn, spelen. Speelt uw dochter net zoals veel jongens spellen als Far Cry 3, Battlefield 3 of bijvoorbeeld Formule 1 2012?

EDIT: ik zie dat de videokaart nu zelfs in Crossfire opstelling staat. Is dit de bedoeling? Je kan dan beter 1 GTX 670 of 1 HD 7950 kopen, als je dat wilt.
 
Laatst bewerkt:
- Kingston is jaren de standaard geweest op gebied van geheugen. Daarbij heeft hij ook nog een hogere lees en schrijf snelheid dan crucial. Waarom zou je niet wat aan een SSD van Kingston hebben?
- Er word maar 1 ventilator meegeleverd. (Alle 4 met blauw gedimd licht voor het uitzicht)
- Fancontroller is voor de sier. Dat de PC er mooi uit ziet en veel mogelijkheden heeft. Wat zijn dochter vast wel mooi zal vinden. (Persoonlijk wil ik iets wat er netjes uitziet en niet hoeft te verstoppen in de kast)
- Hij zou een stillere Processor koeling kunnen nemen. Voor een nog betere airflow. Maar dit is geen must.
- Waarom kan je beter een andere kaart nemen? Op Tweakers is deze het meest verkocht. Kijk is naar de clock snelheid.
- Waarschijnlijk alle Sims 3 pakketten op het moment komen erop.
 
Laatst bewerkt:
Zoiets is perfect voor gewoon huisgebruik, en er kunnen ook nog enkele spelletjes op gespeeld worden.
@Sander
Die Crossfire HD 7870 (opgevoerde zelfs, die komt dicht tegen een HD 7950, maar hij koelt wel echt slecht) is gewoon nutteloos.

@TS
Dit systeem is uitgerust met een 256 GB SSD, daarmee zal je pc zeer snel reageren en opstarten...
Het wordt ook zeer goed gekoeld, de fractal design r4 is één van de stilste voor zijn prijs.
Je hebt geen videokaart nodig, want er zit al een redelijk goeie daarin.
Koop het systeem van Sander absoluut niet, want zolang je dochter geen high-end games speelt op 3 schermen is het bijna weggegooid geld.

Een i5 heb je voor gewoon dagelijks gebruik niet nodig, zelfs een i3 is al meestal overkill.
Die A10 is zeker goed genoeg dus, ik heb er 2133MHz geheugen in gestoken want die A10 haalt daar veel voordeel uit.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan