Samenstellen nieuwe pc.

Status
Niet open voor verdere reacties.

stijn987

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2013
Ik zou graag een pc zelf willen bouwen waar ik tegelijkertijd ook een spel op zou kunnen spelen (dus voor eigen gebruik en soms een game) , ik heb niet echt een budget maar ik betaal liever niet heel veel(dit lijkt mij mogelijk aangezien het niet de beste game pc hoeft te zijn). Ik zou graag wat goeie onderdelen van jullie krijgen aangezien ik er zelf niet zoveel verstand van heb

@Stijn987: Welkom op Helpmij.nl:thumb:

Ik heb je vraag een eigen plaats gegeven in de sectie: Aankoop nieuw systeem/Upgraden.
Nu had je je vraag in een topic van een ander member bijgezet. Dit is niet de bedoeling zoals je zojuist,bij je aanmelding, gelezen had in onze huisregels waarmee je akkoord gegaan bent.;)

Succes met je vraag.

Een richtprijs is toch wel zo handig.. 650 euro incl OS?
Welk spel wil je graag spelen?

Heb je al een monitor/toetsenbord/muis die je weer gaat gebruiken of moeten die er ook nog bij?

Rond de 650 incl beeldscherm is redelijk de rest heb ik al

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat denk je hier van?

AMD FX-6300 Black Edition
€ 102,70

MSI 970A-G43
€ 64,99

MSI N660 TF 2GD5/OC G
€ 166,-

Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB

Interne harde schijven
€ 54,85

Cooler Master K280
€ 30,43

Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU
€ 44,99

LG GH24NS95 Zwart
€ 14,86

XFX Pro 550W
€ 54,99

Totaal € 533,81

Dat ziet er goed uit! Kan die dan de normale spellen wel aan en is ie niet te traag?

Bedankt alvast

Laatst bewerkt door een moderator:
Laatst bewerkt:
Ik zou wel even kijken of ik het in 1 link kan doen.
Ik heb alleen de videokaart veranderd ja, ik vond 1gb te weinig en heb gekozen voor een 2gb videokaart.

Mijn configuratie:

De AMD FX-6300 Black Edition is een goede processor met 6 core design.

De MSI 970A-G43 is een moederbord met een paar mooie features: 6x Sata-600, Usb 3.0 en natuurlijk de goede bios en kwaliteit van het bord.

De MSI N660 TF 2GD5/OC G is voor de prijs een geweldige deal. Hij heeft 2GB, een SLI mogelijkheid en prachtig design. Als je later je pc wilt upgraden is het geen slecht idee om er een tweede videokaart in te steken maar dat ondersteunt dit moederbord niet, als je dat wel wil is de ASRock 970 Extreme4(€77,-) een goed alternatief.

De Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003 is een prima HDD met 1TB aan geheugen. Als je later nog upgrade naar een SSD of nog een HDD kan dat prima vanwege de 6 Sata-600 poorten.

Als kast heb ik de Cooler Master K280, deze is naar mijn mening een goede en mooie instap kast met genoeg features, maar je kan ook een heel andere kast pakken natuurlijk!;)

De Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU is 8GB aan intern geheugen, dat is prima voor normaal gaming. Het geheugen zit ook op de 1600MGz wat ook fijn is.

De optische drive is een LG GH24NS95 Zwart, dit kan je er ook uit schrappen als je het niet nodig hebt.

Voor de power een XFX Pro 550W dat moet voldoende zijn voor dit systeem en hij kan een tweede videokaart aan.:thumb:

Dit allemaal voor maar €533,81!

@miksel12 bedankt, ziet er goed uit! Als ik dat alles heb en het in elkaar zou zetten zou hij het gewoon doen?

De MSI N660 TF 2GD5/OC G is voor de prijs een geweldige deal. Hij heeft 2GB, een SLI mogelijkheid en prachtig design. Als je later je pc wilt upgraden is het geen slecht idee om er een tweede videokaart in te steken maar dat ondersteunt dit moederbord niet, als je dat wel wil is de ASRock 970 Extreme4(€77,-) een goed alternatief.
Maar dan vertel je er niet bij dat de GTX 660 maar een 192-bit interface heeft en de TS beter een HD 7870 XT kan kopen, met én een 256-bit interface en een betere grafische chip. Die is wel een kleine €30 duurder maar hier zal de TS op de langere termijn veel meer plezier van hebben dus zijn geld dubbel en dwars waard.

Zeker het geld waard, al kan je dan beter de Sapphire Radeon HD 7870 XT 2GB pakken, komt beter uit de test en bijna even duur.

Ja, maar de HD 7870 XT is standaard 2 GB en de Club 3D is stiller dus het is net wat de TS belangrijk vindt. Bovendien zijn er maar 2 HD 7870 XT's waar je tot nu toe uit kan kiezen, de Sapphire en de Club 3D.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan