Samenstellen pc

• Onderwerp starter Onderwerp starter Doema
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Doema

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2008
Ik wil eeen nieuwe pc samenstellen nu ben ik al aan het surfen geweest wat ik het beste kan nemen.
Ik wil in voorlopig alle spellen op deze computer kunnen spelen.
Alleen ben ik niet zon held in al die technische dingen.
Zou iemand me kunnen vertellen of ik hier nog wat aan moet veranderen (in deze prijsklasse). En of het uberhoud allemaal op elkaar aan te sluiten valt en of het werkt.

Alvast bedankt.

Nvidia 9800GTX ( al gekocht)
Prijs
Asus P5K64 WS iMCH P35, SATA2 RAID, GLAN Levertijd indicatoren
€ 104.00
Cooler Master Casefan R4-S9D-19AK-GP 92mm, Dual Ball Bearing 620 watt
€ 75.50
Corsair 2x1GB DDR3 SDRAM PC10666 CL9.0 XMS3 DHX Levertijd indicatoren
€ 96.00 (1333mhz)
Intel Core 2 Quad Q9300 2.50GHz FSB1333 Box Levertijd indicatoren
€ 226.50
Samsung DVD-/+/RAM SH-S202J 20x/20x/12x Bulk (zwart) Levertijd indicatoren
€ 21.50
Western Digital 320GB ATA100 16MB, WD3200AAKB Levertijd indicatoren
€ 57.00 Western Digital 320GB ATA100 16MB, WD3200AAKB

Ik zou je, als je een moederbord koopt met P35-chipset koopt, willen aanraden om een moederbord van Gigabyte te nemen. Welke voeding koop je precies want die R4-S9D-19AK-GP is een casefan, en kost geen € 75.50. Ik neem aan de Cooler Master RealPower M620?

Geheugen en processor zijn beide prima. Die DVD-drive kun je nemen, maar de SH-S203D van Samsung presteert een tikkie beter, en die harde schijf is een vreemde keuze, ga daar gewoon voor een SATA harddisk.:)

Ik zou je, als je een moederbord koopt met P35-chipset koopt, willen aanraden om een moederbord van Gigabyte te nemen. Welke voeding koop je precies want die R4-S9D-19AK-GP is een casefan, en kost geen € 75.50. Ik neem aan de Cooler Master RealPower M620?

Geheugen en processor zijn beide prima. Die DVD-drive kun je nemen, maar de SH-S203D van Samsung presteert een tikkie beter, en die harde schijf is een vreemde keuze, ga daar gewoon voor een SATA harddisk.:)

Western Digital 320GB SATA300 16MB, WD3200AAKS
Cooler Master Powersupply Realpower 620W Modulargd
Op mijn huidige computer krijgt mijn 9800GTX te weinig stroom en de pc is te traag 580watt word aanbevolen dus heb ik maar 620 watt genomen.

ik heb trouwens even gekeken op 4launch voor dat moederbord maar deze ondersteund volgens mij alleen ddr II. XP draaien op deze samenstelling is wel mogelijk?

Productbeschrijving: Gigabyte GA-P35-DS3L - moederbord - ATX - iP35
Producttype: Moederbord
Model: ATX
Afmetingen (BxDxH): 30.5 cm x 21 cm
Chipsettype: Intel P35 Express / Intel ICH9

Ondersteunde RAM-technologie: DDR II SDRAM

Eerst even het geheugen: wil je gaan overklokken, wat wil je precies gaan doen met DDR3-geheugen? Het is zeker al in flink in prijs gedaald, maar DDR2-1066 MHz voldoet misschien ook, en daar ben je toch een stuk minder voor kwijt. En, moederborden met ondersteuning voor DDR2 zijn natuurlijk goedkoper dan voor DDR3.

De SATA-schijf van WD van 320 GB is prima, de Samsung SpinPoint T166 320GB is wat goedkoper en presteert over het algemeen iets beter dan de WD-schijf.

De Cooler Master RealPower M620 is een prima keuze. :)

Eerst even het geheugen: wil je gaan overklokken, wat wil je precies gaan doen met DDR3-geheugen? Het is zeker al in flink in prijs gedaald, maar DDR2-1066 MHz voldoet misschien ook, en daar ben je toch een stuk minder voor kwijt. En, moederborden met ondersteuning voor DDR2 zijn natuurlijk goedkoper dan voor DDR3.

De SATA-schijf van WD van 320 GB is prima, de Samsung SpinPoint T166 320GB is wat goedkoper en presteert over het algemeen iets beter dan de WD-schijf.

De Cooler Master RealPower M620 is een prima keuze. :)

Volgens mij heb ik zojuist het verkeerde moederbord besteld want dit moederboard ondersteund geen core 2 quad, ik heb de bestelling geannuleerd bij 4launch en heb nu al reactie dat het goed is gekomen.
Nu was ik op zoek naar een nieuw moederbord maar deze moet ook aan te sluiten zijn op mijn nvidia geforce 9800GTX nu had ik deze gevonden

http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-030134
Maar kan ik op deze wel mijn videokaart aansluiten ik zie geen pci express 2.0 erbij staan.

Moederborden met een P35-chipset hebben ook nog een PCIe x16 2.0, ze moeten het doen met PCIe x16 1.1. Versie 2.0 is natuurlijk altijd handig, maar je videokaart zal er niet beter door presteren. Versie 2.0 is meer toekomstgericht dan 1.1.

Verder ondersteunen moederborden met een P35-chipset geen SLI, enkel Crossfire.
Ik weet dus niet of dit bordje wel is wat je zoekt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan