Samenstellen van een gaming pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

smart94

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2012
Hallo iedereen, ik ben van plan een game pc in elkaar te zetten. Helaas ben ik niet zo thuis in dit onderwerp dus zou ik graag horen van jullie wat voor spullen ik het beste zou kunnen gebruiken. Ik heb al een aantal dingen bekeken, zou fijn zijn als jullie kunnen zeggen of dat dit goed is of niet:
-AMD Phenom II X6 1090T Black Edition
(-Six Core, 3,2Ghz/3,6GHz Turbo)
-XFX Radeon HD 6970 2GB
-WD Caviar® Black 1TB

Wat voor andere spullen (zoals wat voor tower, koeling fans etc) zouden hier goed voor zijn? En als dit niet goed is wat zou ik dan moeten nemen? Ik wil spellen op de hoogste qualiteit kunnen spelen en tegelijkertijd ook kunnen recorden met fraps. Ook gebruik ik hem voor school en om te editen. De prijs maakt niet super veel uit, alhoewel het natuurlijk wel een beetje betaalbaar moet blijven ;p

Ik hoop snel wat te horen van jullie

Mart

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo welkom op helpmij
wil je gamen dan is een I5 2500 van intel beter en die kost evenveel als jou 1090T
zes cores hebben games niks aan die gebruiken hooguit 2 cores bij uitzondering van BF3...

de volgende vragen zul je even moeten beantwoorden anders kunnen wij jou niet goed helpen!
wat is je budget?
heb je nog een windows OS nodig?
wie gaat de assemblage doen jij of de winkel?
Heb je nog randapparatuur nodig?

Laatst bewerkt:
Ok, dus et is slimmer om die te nemen? En wat voor proccesor is dan slim om te gebruiken?
Mijn budget is rond de 1100 euro ofzo.
Wat is os precies? :s
Een vriend van mij gaat het doen
Randapparatuur?

Fijn dat er zo snel al gereageerd wordt!

Zou je zo vriendelijk willen zijn de volgende informatie te verstrekken?

* Budget
* wat heb je al, (denk aan fans/monitor/toetsenbord/windows)
* Wat voor soort games wil je erop spelen
* Wil je in de nabije toekomst een extra videokaart toevoegen?
* Wil je een SSD, of is een harde schijf genoeg?

@mastermindzh +1

Niet dat ik dat weet hoor maar de meeste mensen tegenwoordig hebben geen hoger budget dan 700 euro nodig om een pc te kopen die alles aankan.

Oftopic: Iksnap het even niet meer. Mensen willen tegenwoordig een pc samenstellen voor gamen alleen..... waarom? een xbox en playstation kunnen dezelfde dingen aan op max settings......

Ontopic: Kijk eens hier: http://www.alternate.nl/html/content.html?docId=7287&tn=BUILDERS&l1=&tgid=1705

Een ps3 of een xbox 360 komen in de verste verte niet aan de grafische kwaliteiten van een goede pc.
Verder willen sommigen mensen gewoon met de MUIS een FPS spelen en niet met zo'n lastige controller :P

+ je kan met een game pc alle gewone taken van een pc ook doen. dus hoef je niet een ps3 + pc te kopen ;)

@TS Welkom op helpmij :)

Da's ook duidelijke niet mis te verstane taal.
Miiiiiaaaaauuuuuw.

Ok, dus et is slimmer om die te nemen? En wat voor proccesor is dan slim om te gebruiken?
Mijn budget is rond de 1100 euro ofzo.
Wat is os precies? :s
Een vriend van mij gaat het doen
Randapparatuur?

Fijn dat er zo snel al gereageerd wordt!

randapparatuur = Monitor muis toetsenbord speakers etc
OS = Windows Operating systeem (kan windows 7 xp of vista zijn)

de I5 2500 is een processor
ik zal zo even met een samenstelling komen

EDIT: hier heb je een samenstelling dit is exclusief windows
klikerdeklik

@nestles de Xbox360 en PS3 zijn nogal verouderd nu een console kopen is geen slim idee ze gaan hooguit nog 2 jaar mee
op het moment krijg je minder content op de console van wegen limitaties kijk bijvoorbeeld naar BF3 24 player servers
terwijl je op de pc 64 player servers hebt...
ook in andere games word animatie content en gameplay content weg gelaten om de games vloeiend op de console van nu te kunnen spelen
dus toekomst gericht is het geen top idee

Laatst bewerkt:
randapparatuur = Monitor muis toetsenbord speakers etc
OS = Windows Operating systeem (kan windows 7 xp of vista zijn)

de I5 2500 is een processor
ik zal zo even met een samenstelling komen

EDIT: hier heb je een samenstelling dit is exclusief windows
klikerdeklik

@nestles de Xbox360 en PS3 zijn nogal verouderd nu een console kopen is geen slim idee ze gaan hooguit nog 2 jaar mee
op het moment krijg je minder content op de console van wegen limitaties kijk bijvoorbeeld naar BF3 24 player servers
terwijl je op de pc 64 player servers hebt...
ook in andere games word animatie content en gameplay content weg gelaten om de games vloeiend op de console van nu te kunnen spelen
dus toekomst gericht is het geen top idee

Ik heb al speakers en een monitor, muis en toetsenbord. Ik kan aan windows vista komen (als het goed is) via mijn moeder haar werk. Qua games speel ik cod en battlefield 3. Ik denk wel dat het slimmer is om een moederbord te nemen waar je nog een 2e kaart op kan aansluiten. En een harde schijf alleen is wel genoeg denk ik. Als deze maar genoeg ruimte bevat.

dat kan met het moederbord wat ik heb gekozen deze kan Crossfire x8x8 aan en zal geen bottleneck vormen als je een tweede HD7950 ernaast plaatst
echter zul dan wel een nieuwe voeding moeten deze is nogal krap voor crossfire HD7950

Hoeveel Watt zou de voeding wanneer je dat doet dan moeten worden?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan