Samenstelling computer voor videobewerking

Status
Niet open voor verdere reacties.

nasos

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2006
Ik zou graag jullie advies willen vragen voor deze samenstelling.
Het systeem is bedoeld om video's te gaan bewerken met hoofdzakelijk Adobe After Effects en Premiere. Daarnaast zou het ook leuk zijn om een beetje 3D te kunnen renderen met 3Ds max.
Het budget ligt rond de 850 euro(alleen pc, zonder toebehoren).
Hier is de lijst met links.

Harde schijf : WD Green WD10ezrx
Processor : 8350 FX
Ram : 2x Corsair vengeance 8gb
Moederbord : Gigabyte GA-970A-D3
Of dit moederbord : Asus M5A97 R2.0
Videokaart : Palit Geforce Gtx 650ti 2GB OC
Voeding : Corsair VS Series 650W (geen link gevonden) Hier van de 550W
Behuizing : Coolermaster Elite 310
Dvd brander : Samsung Dvd'tje

Deze samenstelling is niet voor mijzelf, maar voor een vriend in het buitenland. Vandaar dat ik niet alle onderdelen op dezelfde site heb gevonden, of gewoon helemaal niet. Deze onderdelen komen namelijk allemaal uit dezelfde winkel in het buitenland.
Nu heb ik een aantal vragen :
Welke van de twee moederborden zal ik nemen?
Ik zie op de site van de moederborden dat de 8350FX wordt ondersteund door een bepaalde versie van de Bios. Kan ik de pc wel opstarten met de oude bios om hem te updaten, of zal hij helemaal niet opstarten als de Bios versie de processor niet "ondersteunt"?
En als laatst : hebben jullie nog inbreng, ben ik wat vergeten, wat kan veranderd worden etc.?

Alvast bedankt

je kan beter gaan voor een intel core i5 of i7 en een ander moederbord deze zijn later nog te upgraden bij amd niet

edit altijd 1 pakket ram kopen dus pak van 2*8 zou ik doen om later nog bij te kunnen plaatsen

Laatst bewerkt:
In welk land woont je vriend? In sommige landen hebben ze nl. 110 volt en daar moet je serieus rekening mee houden! Een 220 naar 110 volt transmitter is niet voor permanent gebruik dus dan zou je vriend i.i.g zijn voeding in het land waar hij woont moeten kopen en misschien nog meer onderdelen.

edit altijd 1 pakket ram kopen dus pak van 2*8 zou ik doen om later nog bij te kunnen plaatsen
Kun je me uitleggen waarom dat beter is ?

We hebben meer gekozen voor AMD omdat je dan goedkoper uitkomt, we willen wel bij AMD blijven het liefst. En hij woont in Griekenland, dus daar hebben ze gewoon dezelfde voltage ;)

Laatst bewerkt:
Intel doet het standaard beter bij After effects en premier...
bij AMD processors ontbreken enkele van de SSE-instructies die Intel heeft en Adobe gebruikt.

dus je voorkeur zou echter wel Intel moeten zijn en dat zeker als je content creator bent

Laatst bewerkt:
de amd processoren kosten minder dat is relatief want ze leveren ook minder vermogen maar verbruiken wel meer stroom dan een intel over het algemeen dus een amd is niet goedkoper alleen hebben ze geen processoren die overeenkomen met intel s i7 s

Ok, ik zal proberen een Intel based systeem te maken. Kunnen jullie een processor van Intel noemen die vergelijkbaar is voor ongeveer hetzelfde geld?

Samenstelling_intel.jpg
Dit is wat ik ervan gemaakt heb, is dit goed?
De bedoeling is dat samen alles onder de 1000 euro blijft

Ik zal geen core nemen uit de 2e generatie, je kan er beter een nemen uit de 3e of zelfs de 4e.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan