Samenstelling MediaCenter

Status
Niet open voor verdere reacties.

erpee

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2009
Ik heb een puzzel ...:confused:

Ik wil mijn audio en video apparatuur aan de kant doen en een pc plaatsen.

Hij moet het volgende kunnen:

• Een tv signaal kunnen opnemen (harddiskrecording)
  • Muziek (mp3 etc) kunnen afspelen
  • Internet radio kunnen afspelen
  • Foto's vertonen
  • Goede set luidsprekers (5.1??) kunnen aansturen

Dit alles aangesloten op een fullHD tv met HDMI aansluiting, Scart en vga-pc ingang

Hoe moet ik mijn pakketje samenstellen? Overige tips een aanvullingen??? GRAAG!! :thumb:

wel je zou alleerst moeten kiezen tussen een gewone pc of een barbone.
Barbones zijn mooie design kleine computerkasten met daarin al een moederbord en bepaalde uitgangen, zoals HDMI. De rest van de hardware moet je er zelf wel instoppen.

Voor het afspelen van mp3's, vertonen van foto's en internetradio afspelen heb je niets specifiek nodig, dat zijn de basismogelijkheden van een pc.

Voor het opnemen van videosignaal heb een een tv-kaart nodig met een ingebouwde tuner (standaard) en eventueel DVB-S, DVB-T ondersteuning, door de digitale signalen.

Daarnaast moet je natuurlijk ook nog een softwareprogramma hebben die het allemaal laat draaien. Windows Media Center Editie ofwel Windows Vista Home Premium (waarin mediacenter is ingebouwd), zijn hiervoor de gemakkelijkste keuzes.

Wil je een complete bibliotheek met filmmateriaal, met opneemtimers, afstandsbedieningondersteuning voor vele types, enz..., dan zou ik voor een gratis versie van MythDora gaan, Linux versie gebaseerd op het bekende Fedora Core.

Ten laatste het geluid zou ik toch een aparte geluidskaart gebruiken, omdat die meestal een eigen processor heeft. Creative is hiervoor een goeie keuze.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan