samenstelling nieuwe pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

kevin90

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2009
hallo ik heb zelf eens een pc proberen samenstellen om dan zelf is 1 te kunnen bouwen

men vraagje was of iemand dit eens kan bekijken en of alles wel goed met mekaar kan functioneren en of alle onderdelen alles hebben wat nodig is kwa andere onderdelen

heb volgende eigenschappen :

- case : aerocool syclone II
- processor : AMD Phenom II X6 1090T 3.2 GHz
- moederbord : Gigabyte GA-890XA-UD3 (met PCI-e poort 2.0)
- RAM : Corsair XMS3 2x4GB
- Grafische kaart : XFX Radeon HD 6870 GB 900 MHz PCI-e 2.1
- Voeding : Huntkey APFC 600 600 Watt
- koeler processor : Scythe Samurai ZZ SCSMZ-2000
- Thermetische pasta : Artic Silver 5 premium silver 3.5g

vragen om aub eens extra te bekijken ;
- kan alles goed met mekar werken ?
- moederbord pci-e 2.0 , gpu 2.1 , werkt dit goed ?
- grafische kaart stond bij extra stroomconnector nodig , heeft men voeding dit ? en voldoende ?
- heeft voeding genoeg watt om alles vlot te laten verlopen ?

hartelijk dank om dit te willen bekijken en eens uit te zoeken ,
hopelijk krijg ik snel een reactie :-)

hartelijk dank
mvg

Topic verplaatst van Hardware/overig--->Aankoop nieuw systeem / Upgraden.

Succes met je vraag.

1. in principe wel.
2. als het goed is wel, misschien werkt je vid. kaart dan niet optimaal.
3. jep. heeft ie. heb alleen niet nagekeken of ie genoeg stroom krijgt.
4. zie 3. misschien wil iemand anders het ff uitzoeken.

BeQuit (heel goed!) heeft een leuke site waar je de benodigde power kunt "uitrekenen". Daar blijkt dat 500-700W geadviseerd wordt; 600 Watt is dus wel ok.
Ik zou als ik jou was nooit voor een merk als Huntkey (of Sweex of een van de andere goedkopere merken) gaan. Kies een degelijk merk, er is nogal een verschil in bouwwijze en elektronische afhandeling. Een goed ontworpen en gebouwde voeding is zijn geld meer dan waard!

Laatst bewerkt:
kan iemand me dan een goede degelijke voeding mededelen dat op de webstie van www.azerty.nl te vinden is ?

- die dan genoeg voeding geeft voor alle onderdelen
- die dan genoeg voeding geeft via stroomconector voor grafische kaart
- die dan van een goed type is dat goed / lang meegaat

ps; miss beetje op prijs letten , dank u ;-)

mvg

voldoet de voeding corsair volledig aan men eigenschappen van de pc ?
en heeft hij zeker wel genoeg watt ?

sorry wil zekerheid vor ik bestel he :-)

en wat met die stroomconector voor grafische kaart is dat in orde en genoeg watt ervoor ?

mvg

Ik ben zelf sinds een paar weken in bezit van de cx500.Prima voeding die eigenlijk al zou voldoen voor jouw systeem.

die Huntkey voeding is gewoon goed tis meschien niet top of the line maar zeker ook geen slecht product

ik weet niet hoeveel die huntkey 600watts voeding kost maar liggend aan de prijs kun je idd beter voor die Corsair Builder series PSU's gaan

Bij Salland.eu zou die Huntkey 43 euries kosten.Zou ik er 5 bijleggen en voor de Corsair gaan.

dus 600 watt zou ruim voldoende zijn voor men systeem ?

maar kan iemand nu is kijken naar dat gedoe van die grafische kaart ?
bij bestelling staat bijvermeld dat ik extra stroomconnector moet hebben voor grafische kaart ,
heeft die corsair 600 dat ?? kan iemand dat met zekerheid vertellen ?
of zo nee welke voeding heeft dit zeker wel en rond dezelfde prijs en goede kwaliteit ??
dank u

mvg

de Corsair 600watts voeding heeft dit gewoon die videokaart gaat hierop zonder probleem passen en werken

en als je al een extra stroom kabel nodig hebt word deze standaard mee geleverd met de videokaart

ok dus dit gaat dan zeker in orde zijn he ????

hartelijk dank

die standaard stroomkabel dat dan meegeleverd word met videokaart aan wat moet die dan worden aangesloten ? want die komt dan toch niet rechtstreeks uit voeding ???

mvg

Er zit een kabel voor je videokaart aan de psu.Of evt aftappen van molex.Zal bij kaart meegeleverd worden meestal.

die komt rechtstreeks uit de voeding
hardware is op elkaar afgestemd er zijn standaarden waar ieder type hardware aan moet voldoen

in dit geval zijn de standaarden waar deze voeding aan voldoet ook de standaarden waar de videokaart aan voldoet

je hoeft je dus helemaal geen zorgen te maken

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan