Samenstelling pc upgrade check?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Example5

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2008
Beste...

Ik ben van plan mijn pctje een upgrade te geven, en wel met de volgende onderdelen:

http://www.alternate.nl/html/tu.html?sc=1079876131

Ik wil eigenlijk een beetje rond dit budget blijven, voeding en case heb ik allemaal nog. Mijn vraag is, zijn er voor deze prijs nog betere alternatieven te krijgen? ik heb bijvoorbeeld wat moeite gehad met het uitzoeken van het mobo en de videokaart. het mobo omdat ik eigenlijk niet zo zeker wist welk mobo ik anders zou moeten nemen, en de videokaart omdat ik erg zat te twijfelen over de ati 6950 of degene in de mand. Het verschil is namelijk te klein voor het prijsverschil naar mijn mening.

Het systeem moet geschikt zijn om nieuwe spellen op hoge resolutie en kwaliteit te draaien.

Graag hoor ik hoe jullie over mijn samenstelling denken.

de 560 GTX Ti is nog een stuk krachtiger, ik ben er in ieder geval erg over te spreken.
een P67 moederbord zou ook voldoende zijn.

Laatst bewerkt:
okee bedankt voor de videokaart tip. het verschil is echter top al bijna 75 euro, is het verschil wel dusdanig groot?

Als je alleen gaat gamen kun je beter een Intel i5 2500K kiezen (merk je niks van, de videokaart is veel belangrijker voor games) en het overgebleven geld in een betere videokaart steken.
Ik heb hier zelf een HD6950 draaien, games als Modern Warfare 2, Bad Company 2 en Black Ops draaien als een zonnetje op 1920 x 1080 en high details etc.

nou, ik wil ook voornamelijk dat mijn pc futureproof is. daarnaast wil ik ook wat beeldbewerking gaan doen, dus de keuze voor i7 staat eigenlijk vrij vast.

zou je de 6950 sterk aanbevelen boven de 560? naar wat ik zelf onderzocht heb is de 560gtx serie nagenoeg gelijk aan de 6950, terwijl de prijs ruim 70 euro scheelt! wanneer ik dan dat bedrag meer zou moeten besteden denk ik dat ik nog liever voor een 6970 of 570 serie zou gaan, maar dat is dus inderdaad nog de vraag... wat ik zelf 'vond' is dat de 6950 serie vrij gelijk staat aan 560 serie, de 6970 aan de 570, and so on.

ben je het hiermee eens of denk je dat het vooralsnog verstandiger zou zijn om voor de 6950 te gaan? zo ja, waarom? (probeer gewoon opties te vergelijken hoor ;)), prijstechnisch gezien (160 euro voor 560 kaart of 240 euro voor 6950 1gb/ 250 euro voor 6950 2gb), lijkt de 560 mij dus een betere keus.

bedankt voor je reactie in ieder geval.

Laatst bewerkt:
75 euro? 35 euro verschil hoor, de msi n560GTX Ti heb ik 199 voor betaald.
en ja je gaat de prestaties wel merken.
ik ben zelf nu meer fan van nvidia, ze hebben wat betere drivers, ik heb met deze kaart nog geen raar iets gezien op mijn pc, alle games draaien als 'n zonnetje op de hoogste instellingen, je ziet in games als metro 2033 de werking van dat physx veel beter. brokstukken vliegen weg, vlaggen bewegen door explosieven en zulke voordelen :)

Laatst bewerkt:
hmm dan wordt het dus nog een twijfelgeval of ik de gtx i neem of 6950

Dat punt van nVidia over betere drivers is al jaren achterhaald. Vroegah had AMD / ATi daar wat problemen mee, nu allang niet meer.
De GTX560TI en HD6950 zijn vrij vergelijkbaar: http://www.guru3d.com/article/radeon-hd-6950-1gb-vs-geforce-gtx-560-ti-review/8
Prijstechnisch is er ook nauwelijks verschil: http://tweakers.net/pricewatch/cat/...Lwhn84-18xGrW1l7xSjezw_shtyofWurs379Z1F4y11j8

Kortom; kies wat je wilt. Een GTX560 TI of HD6950; voor de prijs en prestaties maakt het niet uit. Als je meerdere monitors gebruikt heb je meer aan AMD, als de spellen die je speelt veel baat hebben bij PhysX heb je meer aan nVidia.
Met de gewone GTX560 doe je jezelf tekort, daar kun je de komende jaren niet mee vooruit.

Laatst bewerkt:
Als je die Asus bedoelt in je openingspost, jahoor. Vind hem zelf wel aan de dure kant, maar dat is een keuze die je zelf moet maken. Kwalitatief is het in ieder geval goed spul.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan