Samenstelling PC voor animatie, audio productie en gaming €1700

Status
Niet open voor verdere reacties.

Avizura

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2013
Hallo!

Ik heb mij aangemeld omdat ik me afvroeg of ik een goede samenstelling heb gedaan.
Ik wil mijn PC namelijk gebruiken voor audio productie (heb al een aparte geluidskaart via USB + 2 studio monitoren), animatie (2d en 3d) en next-gen gaming (op ultra high en rond de 50/60 frames per seconde).
Zal deze samenstelling het gewoon goed doen? Zijn er misschien nadelen met deze samenstelling? Ik wil graag onder 1700 euro blijven en de PC moet minstens 5 jaar mee gaan.

Dit is mijn samenstelling:

PC €1699 (including assembly and shipping)

Motherboard Socket 1150: ASUS Z87-A RAID, Gb-LAN, Sound, ATX 1
Processor: Intel® Core™ i7-4770K FC-LGA4, "Haswell"
RAM: Corsair 16 GB DDR3-1600 Kit CMV16GX3M2A1600C11
GPU: EVGA GeForce GTX 770 (02G-P4-2770-KR)
Harddisk 1: 3,5 inch SATA Seagate NAS HDD, 2 TB SATA 600
Harddisk 2: Samsung 840 EVO MZ-7TE120BW, 120 GB SSD
DVD: LG GH24NS70 12-x DVD-RAM
Cooling Fan: -Corsair Air Series AF120 Quiet Edition
CPU Fan: Noctua NH-D14 Dual fan
Power Supply: Cooler Master B600 2x PCIe
Case: Aerocool Templarius Ferrum USB 3.0
Monitor: LG Flatron E2251VQ-BN HDMI, DVI-D, VGA, Full HD LED

Bedankt!

~Avi

Hoi,

Welkom op Helpmij.nl

Mankeert volgens mij niks aan ik zou er alleen een andere processorkoeler bij doen in plaats van de standaard koeler .

Laatst bewerkt:
Ah fijn dat je dat even zegt! :thumb:

Welke koeler raad je me aan?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ken je totaal nu niet, maar neem als het past een grotere "medium snelheid" SSD. Schrijven en ophalen van content gaat daarmee factoren sneller.

Als je kleurechtheid op prijs stelt, zou ik ook zeker niet voor die monitor gaan. IPS schermen zijn daar vele malen beter in. Afhankelijk van het programma dat je gebruikt kun je ook zeker overwegen een tweede kleine monitor erbij te nemen voor je "tools" e.d.

Ik ken je totaal nu niet, maar neem als het past een grotere "medium snelheid" SSD. Schrijven en ophalen van content gaat daarmee factoren sneller.

Ik zal daar eens even naar kijken

Als je kleurechtheid op prijs stelt, zou ik ook zeker niet voor die monitor gaan. IPS schermen zijn daar vele malen beter in. Afhankelijk van het programma dat je gebruikt kun je ook zeker overwegen een tweede kleine monitor erbij te nemen voor je "tools" e.d.
Ik ben ook van plan om binnen een aantal maanden een Wacom Cintiq erbij te kopen, dus ik denk dat zoiets ook wel werkt voor de tools die ik gebruik.
En voor het beeldscherm:

Is dit beter?
(de refresh-snelheid is geen 2 ms helaas, maar aangezien 60FPS gelijk staat aan 16,7 milliseconden zal 6 milliseconden meer dan snel genoeg moeten zijn.))

HTML:
Beeldscherm diagonaal	
58 cm (23 inch)
Stroomverbruik	
22 Watt
Energie verbruik in Stand-by	
0.45 Watt
Schermresolutie	
1920 x 1080 pixels
Kleur	
Zwart
Beeld	
Display	
LCD
Beeldoppervlak	
Non-Glare
Formaat	
16:9
Features	
Full-HD
Paneel techniek	
IPS
Frequentie	
Netfrequentie	
54.2 - 83.8 kHz
Beeldfrequentie	
49 - 75 Hz
Reactietijd	
Grijs naar grijs	
6 ms
Contrast	
Dynamisch	
100000000:1
Helderheid	
250 cd/m²
Horizontale kijkhoek	
178 Grad
Verticale kijkhoek	
178 Grad
Aansluitingen	
Ingangen	
VGA	
1
DVI-D	
1
Ergonomie	
Wallmount	
100 x 100 mm
TCO-Norm	
TCO 6.0
Energy Star	
6.0
Afmetingen (BxHxD)	
544 x 409 x 207 mm
Nettogewicht	
4 kg
Toebehoren	
Netsnoer, VGA-Kabel
Garantie	
36 maanden

Aan de "stats" te zien is die monitor beter als je kleurechtheid e.d. op prijs stelt, maar je vermeld geen merk en type ;)

Tweakers.net heeft een shopcalculator die de goedkoopste winkel doorrekent, maar met zo'n bedrag is er altijd wel ergens iets goedkoper.

Aan de "stats" te zien is die monitor beter als je kleurechtheid e.d. op prijs stelt, maar je vermeld geen merk en type ;)

Tweakers.net heeft een shopcalculator die de goedkoopste winkel doorrekent, maar met zo'n bedrag is er altijd wel ergens iets goedkoper.

Oh? Kan ik daar ook mijn PC samenstellen? Of laten assembleren? Want dat durf ik namelijk zelf niet te doen. Bedankt voor het doorverwijzen btw.

Nee, het is puur een hulpmiddel om de laagste prijs te vinden. Zij hebben de catalogus van zo'n 50 grotere webshops. Je kunt dan op 1 plaats zien wat de prijzen zijn van alle onderdelen en ze hebben een tool die dat automatisch voor je uitrekent (inclusief vrachtkosten e.d.)

Zie bijvoorbeeld hier:

http://tweakers.net/gallery/1#tab:wenslijst

Hm. Ik zie dat iemand mijn naam al daar heeft gebruikt. Raar. Nou ja, ik ga maar eens een kijkje nemen op die site. Geen idee hoe ik het kan assembleren.

Assembleren is voor de winkel zelf, maar afgezien van 1 a 2 winkels hebben ze allemaal een assembleer service

Dus ik kan eigenlijk gewoon naar een winkel stappen met mijn componenten (in dozen) en ze laten assembleren? Dat is mooi, daar heb ik nog nooit wat van gehoord, bedankt!

Dat kan maar is wel duurder. het laten doen door de winkel die de componenten verkoopt is vaak VEEL goedkoper (50 euro meerprijs als de componenten bij ze koopt tegen 140 euro bij een ander)

Oh, ik snap dan even iets niet. Met Tweakers kan ik toch alleen voor componenten bij verschillende winkels zien waar het het goedkoopst is?
Want ik neem aan dat ze Tweakers geen dingen assembleren, toch?

Hoi,

Wat ik zou doen in jouw geval bv bij Azerty of alternate een pc samenstellen en laten assembleren heb je alles voor je garantie op 1 punt en ze geven ook meestal daar garantie op de installatie dan.
Mag dan wat duurder zijn maar is wel verstandiger denk ik.

Klopt, maar je moet uiteindelijk tuch bij de winkel van je keuze bestellen, dat gaat niet via die site. Dus je rekent uit wat de meest voordelige winkel is en vervolgens bestel je bij die winkel inclusief assemblage.

Hoi,

Wat ik zou doen in jouw geval bv bij Azerty of alternate een pc samenstellen en laten assembleren heb je alles voor je garantie op 1 punt en ze geven ook meestal daar garantie op de installatie dan.
Mag dan wat duurder zijn maar is wel verstandiger denk ik.

Ah, de PC die ik boven heb samen gesteld is ook samengesteld op Alternate maar dan zet ik net al aan mijn budget dus zal ik wat moeten opofferen om nog rond de 1700 te komen. Enige ideeën?

Hoi,

Alleen geen k versie processor (niet overclocken) wel een 256 gig ssd en assemblage, nu alleen nog een scherm dan ben je er zie hier.

INCL. beeldscherm

Ps misschien wat minder quoten en heb 1 bericht in een tag gezet topic wat overzichtelijker

Laatst bewerkt:
Bedankt! Die voldoet aan bijna alle eisen. Maar ik zou graag een 2TB hardeschijf willen ipv een 1 TB hardeschijf en graag een iets kleiner scherm (ik heb vrij weinig ruimte hier)
Misschien best ook nog Windows 7 Proffesional installeren ipv Windows 7 Home (Want ik heb gelezen dat die niet verder dan 16GB RAM kan gaan, ik zou in de toekomst graag wat extra RAM willen nemen)

Ik heb zelf ook nog eens even gekeken op PC-Samenstellen:
Cooler Master Elite 311
600 Watt Cooler Master voeding
Intel Core i7 3770 3,4 GHz
Waterkoeling Corsair Hydro H80i
Asus Moederbord P8H77-V LE
7.1 Geluidskaart
16GB DDR3 Werkgeheugen
1000 GB SataIII Hardeschijf
1000 GB SataIII Hardeschijf
DVD Brander
Nvidia GTX 760 2GB
1Gbit netwerkkaart
23 Inch LG 23EA63V-P Full-HD IPS LED
Sharkoon brons gaming bundel
Windows 7 Pro 64Bit
2 jaar carry-in (gratis service)

Hij is wat goedkoper (€ 1514,00) maar hij voldoet wel mooi aan mijn eisen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan