Samenstelling van desktop computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hackerx72

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2007
Berichten
90
Bij het samenstellen van een lijst voor mijn nieuwe computer twijfelde ik aan de compatibiliteit van deze onderdelen die ik gevonden heb op het net. Ik ben vrijwel 90% zeker dat deze compatibel zijn maar ik heb nog nooit zelf de onderdelen gekocht voor ze samen te stellen dus vraag ik jullie om hulp.

Dit zijn de onderdelen die ik heb gevonden voor een redelijke computer te hebben. Ik moet namelijk vaak in applicaties werken die veel geheugen vereisen zoals video bewerkers, 3d programma’s, het adobe pakket en andere. Ik ben vrijwel zeker dat mijn lijst volledig is buiten het besturingssysteem dat ik zelf nog heb liggen. Ik heb de lijst van onderdelen in een wishlist op amazon gestoken voor het gemak. Hier is de link naar deze lijst.

http://www.amazon.com/registry/wish..._act_vv?_encoding=UTF8&visitor-view=1&reveal=


Ook had ik nog een andere vraag. Ik gebruik alleen maar draadloos internet waarvoor ik nog een usb wi-fi dongle heb van topcom. Heb ik dan nog een network interface card nodig?

Alvast bedankt!
 
Je hebt het niet zo heel verkeerd gedaan, maar er zijn een aantal onderdelen waar ik het niet mee eens ben:
De voeding: er zit een voeding al bij de kast. Je weet niet van welk merk deze is. Kan wel eens een heel slechte zijn.
Videokaart: is gewoon verouderd en niet verstandig meer om in een nieuwe pc te zetten.
hardeschijf: er zijn betere: (spinpoint f3)
Als je veel met adobe werk is 8GB ram wel aan te raden. kost op dit moment niet zo veel. €76 voor 8GB.
Waar wil je het bestellen. Je kunt beter een winkel mandje maken op bijvoorbeeld azerty.nl
Geef ook even je budget aan.
Ik zal er morgen op terug komen. Dan kunnen we even wat gaan samenstellen voor je waar je nog jaren van plezier zult hebben.
 
Laatst bewerkt:
Daar heb je een punt, de voeding is redelijk onduidelijk. De hardeschijf is eigenlijk niet erg van belang maar dan alleen kwa ruimte, een halve TB was al genoeg, zelfs minder zou voldoende zijn sinds ik hier nog een externe schijf heb van 1TB. Ondertussen heb ik ook een goede site gevonden waar ik niet mee kan verkeerd doen (http://www.pixmania.be). Ik hou er eerder namelijk van om bestellingen via kiala te regellen. 500€ is zowat het max budget momenteel dus ik probeer wat te besparen op de case enzo. Aja en wat de videokaart betreft, ik had dus geen flauw idee dat die zo verouderd was. Ik vind de specificaties nogal onduidelijk op alle hardware tegenwoordig.

Alvast bedankt me te helpen anders zou ik nog gevloekt hebben als die onderdelen mij niet aanstonden.
 
Ik moet even zeiken hoor:
De kast is goed, de voeding onbekend, dus: no go

De processor is goed, maar er zijn snellere voor minder geld, dus: no go

De harde schijf kan beter, sneller en groter voor hetzelfde geld, dus: no go

De videokaart is verouderd, dus: no go

Maar alles zou wel in elkaar passen inderdaad ;)

Ik heb even wat in elkaar gezet voor je:
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...[269566]=1&product[71255]=1&product[219321]=1

Zelfde kast met goede voeding. Nieuwere processor van Intel (Sandy Bridge architectuur), maakt gehakt van de i5 760.
Betere videokaart met DirectX 11 ondersteuning. Grote snelle harde schijf. Een hele bak werkgeheugen van een goed merk.

En een overzichtelijkere site met Nederlandse prijzen ;)
 
Bedankt iedereen voor de moeite. Nu heb ik al een beter idee over de samenstelling van m'n computer. Zal de onderdelen wel bestellen op pixmania! Bedankt!
 
ik zou niet weten waarom je het daar wilt bestellen. Zie niet bepaald positieve berichten over de winkel:
http://nl.hardware.info/shops/125/pixmanianl
Voor je daadwerkelijk iets ga bestellen post dan hier even wat.
Dan kunnen we kijken of er nog verbeter punten zijn.

Wel er zijn een aantal redenen: 1. Ik ben van België 2. Ik kan alleen iets deftig aankopen via kiala sinds ik vaak niet thuis ben voor de levering te kunnen ontvangen en als ik juist ben kan azerty.nl niet met kiala iets opsturen naar belgië
 
als je laat weten dat je niet thuis zal zijn, kan een andere postservice( in belgie de dpd dacht ik? ) je pakket dacht ik ook naar een afhaal punt(postkantoor bv.) brengen. In nederland gebeurd dit sowieso als je 2 keer niet thuis bent geweest.
Ik hou je niet tegen hoor om bij pixmania te bestellen, maar ik heb er niet zo veel vertrouwen in
 
Kijk anders op www.alternate.be ;)
Dat is een veel betere winkel dan dat pixmania gebeuren, ik heb er al teveel slechte verhalen over gehoord.

Edit: als je echt niet gaat gamen is de HD5550 voldoende. Ga je dit wel doen zou ik toch voor de HD5770 gaan inderdaad, maar dat is een afweging die je zelf moet maken denk ik.
 
Laatst bewerkt:
Hmm ik ben nog niet zeker. Ik heb liever via kiala en dat is daar ook niet. Ik twijfel wel ook omdat er zoveel slechte reviews over pixmania zijn. Maar als dat doord DPD word geleverd laten ze meestal een notitie achter en ik haat et als m'n ouders door m'n aankopen neuzen >___>
 
Ik zou persoonlijk liever hebben dat ik alles krijg en m'n ouders er door heen zitten te snuffelen, dan niks krijgen van een leverancier waar je ook niet op kunt vertrouwen...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan