• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

samenvatting database

Status
Niet open voor verdere reacties.

kv41282

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2007
Ik heb een scheet met heel veel data en daar wil ik een samenvatting van maken.
in kolom A staan type apparaten en in kolom B staat op welke afdeling die apparaten staan.
Nou wil ik een verkort lijstje. ik heb in een ander werkblad een kopie gemaakt van kolom A en daar alle duplicaten uit verwijderd.
Zo heb ik voor iedere type apparaat maar 1 regel. in kolom B heb ik met de functie aantal.als nu staan hoevaak het type apparaat voorkomt in ons bedrijf.
Nou zou ik in kolom C graag verkort willen zien op welke afdelingen dat type nu voor komt. Is dit mogelijk? zoja, hoe?

"Ik heb een scheet met heel veel data" :)

Meer serieus, en het thema van vandaag: plaats s.v.p. een voorbeeldje!

Dat kan je heel simpel oplossen met een draaitabel: gebruik Apparaat als Rijlabel, Afdeling als kolomlabel en Afdeling als Waardeveld. Daar kun je dan SOM gebruiken, als je het totaal wilt weten, of Aantal als je het aantal records wilt weten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan