Hey,
Ik zou graag een samenvatting hebben van mijn kosten op basis van vba code (niet met formules). Omdat er altijd mensen zijn die erin slagen om er iets aan te veranderen.
In bijlage vinden jullie het bestandje. In het eerste tabblad wordt altijd een download gedaan van het rekeningplan. In het tweede tabblad heb je dan een download van de kosten met de bedragen. In het derde tabblad zou de code dan de som moeten maken van de verschillende kosten rekeningen. Dit zou in VBA kunnen heb ik horen zeggen met een teller in de code.
Ik heb in het "download rek" enkele kostenrekeningen in het rood gezet. Hiermee bedoel ik dat ze in het tabblad Lijst niet voorkomen, omdat er maanden kunnnen zijn dat die kosten niet gemaakt worden. Dan moet de code in het tabblad samenvatting gewoon verder gaan en niet blokkeren omdat hij de rekening die hij overloopt in het tabblad "download rek" niet vind (ik bedoel als dit nodig is, het kan zijn dat jullie iets schrijven waarbij de code enkel de rekeningen in het tabblad lijst overloopt en in het tabbald "samenvatting" de som zet. Maar stel dat er in het tabblad "samenvatting" een rekening ontbreekt die wel in "lijst" voorkomt. Dan zou het gemakkelijk zijn dat in het tabblad "nieuwe rekening" de rekeningen worden weergegeven die wel in het tabblad lijst voorkomen maar niet in het tabblad "samenvatting". Ik heb ze in het tabblad lijst in het blauw gezet.
Hopelijk heb ik het duidelijk verwoord.
Groetjes, Evelyne.
Ik zou graag een samenvatting hebben van mijn kosten op basis van vba code (niet met formules). Omdat er altijd mensen zijn die erin slagen om er iets aan te veranderen.
In bijlage vinden jullie het bestandje. In het eerste tabblad wordt altijd een download gedaan van het rekeningplan. In het tweede tabblad heb je dan een download van de kosten met de bedragen. In het derde tabblad zou de code dan de som moeten maken van de verschillende kosten rekeningen. Dit zou in VBA kunnen heb ik horen zeggen met een teller in de code.
Ik heb in het "download rek" enkele kostenrekeningen in het rood gezet. Hiermee bedoel ik dat ze in het tabblad Lijst niet voorkomen, omdat er maanden kunnnen zijn dat die kosten niet gemaakt worden. Dan moet de code in het tabblad samenvatting gewoon verder gaan en niet blokkeren omdat hij de rekening die hij overloopt in het tabblad "download rek" niet vind (ik bedoel als dit nodig is, het kan zijn dat jullie iets schrijven waarbij de code enkel de rekeningen in het tabblad lijst overloopt en in het tabbald "samenvatting" de som zet. Maar stel dat er in het tabblad "samenvatting" een rekening ontbreekt die wel in "lijst" voorkomt. Dan zou het gemakkelijk zijn dat in het tabblad "nieuwe rekening" de rekeningen worden weergegeven die wel in het tabblad lijst voorkomen maar niet in het tabblad "samenvatting". Ik heb ze in het tabblad lijst in het blauw gezet.
Hopelijk heb ik het duidelijk verwoord.
Groetjes, Evelyne.