Hoi,
Ik heb via allerlei omwegen en "subvraagjes" geprobeerd om zelf een macro in elkaar te flansen, maar het lukt me simpelweg niet, mede door mijn gebrekkige VBA kennis.
Vandaar dat ik het volledige probleem wil schetsen in de hoop dat iemand me verder kan helpen.
Probleemstelling (zie excel in bijlage):
Vanuit een database trek ik een "datadump" naar excel.
Deze wil ik vervolgens transfereren naar een overzicht, afhankelijk of er bepaalde velden zijn ingevuld.
De datadump bestaat uit volgende 4 vaste kolommen:
Kolom A: veldnaam
Kolom B: rang 1
Kolom C: rang 2
Kolom D: waarde
Er zijn 4 veldnamen, die telkens in vaste volgorde of blokken terug komen.
Elk blok heeft een rangnummer (Rang 1).
Een veld dat meerdere malen voorkomt in hetzelfde blok krijgt een verschillend rangummer (Rang 2). (bv. veld tscfg942.dam1 komt 2x voor per blok, maar met rang2 = 1 en rang2 =2)
De categorie waarin een blok toebehoort wordt bepaald door veld "categorie".
Het aantal blokken dat in de datadump vervat zit is vooraf niet bepaald, maar beperkt tot 10 stuks per categorie.
Het aantal blokken per categorie is vooraf niet bepaald, maar beperkt tot 10 stuks per categorie.
Een blok wordt getransfereerd naar het overzicht op voorwaarde dat minstens één van de 2 velden "tscfg942.dam1" is ingevuld.
Een blok wordt getransfereerd naar de desbetreffende categorie, op de eerstvolgende lege lijn (zodat er geen lege lijnen zijn tussen ingevulde lijnen).
De velden die moeten getransfereerd worden vind je terug in het excel bestand.
Alles moet via een macro geprogrammeerd worden.
Alle hulp is welkom want ik zit vol-le-dig vast...
Alvast bedankt !
Ik heb via allerlei omwegen en "subvraagjes" geprobeerd om zelf een macro in elkaar te flansen, maar het lukt me simpelweg niet, mede door mijn gebrekkige VBA kennis.
Vandaar dat ik het volledige probleem wil schetsen in de hoop dat iemand me verder kan helpen.
Probleemstelling (zie excel in bijlage):
Vanuit een database trek ik een "datadump" naar excel.
Deze wil ik vervolgens transfereren naar een overzicht, afhankelijk of er bepaalde velden zijn ingevuld.
De datadump bestaat uit volgende 4 vaste kolommen:
Kolom A: veldnaam
Kolom B: rang 1
Kolom C: rang 2
Kolom D: waarde
Er zijn 4 veldnamen, die telkens in vaste volgorde of blokken terug komen.
Elk blok heeft een rangnummer (Rang 1).
Een veld dat meerdere malen voorkomt in hetzelfde blok krijgt een verschillend rangummer (Rang 2). (bv. veld tscfg942.dam1 komt 2x voor per blok, maar met rang2 = 1 en rang2 =2)
De categorie waarin een blok toebehoort wordt bepaald door veld "categorie".
Het aantal blokken dat in de datadump vervat zit is vooraf niet bepaald, maar beperkt tot 10 stuks per categorie.
Het aantal blokken per categorie is vooraf niet bepaald, maar beperkt tot 10 stuks per categorie.
Een blok wordt getransfereerd naar het overzicht op voorwaarde dat minstens één van de 2 velden "tscfg942.dam1" is ingevuld.
Een blok wordt getransfereerd naar de desbetreffende categorie, op de eerstvolgende lege lijn (zodat er geen lege lijnen zijn tussen ingevulde lijnen).
De velden die moeten getransfereerd worden vind je terug in het excel bestand.
Alles moet via een macro geprogrammeerd worden.
Alle hulp is welkom want ik zit vol-le-dig vast...

Alvast bedankt !