Beste
Een document zoals in bijlage wordt per dossier telkens door mij opgemaakt. Hoe is de bedoeling via 1 klik op de knop dat onderaan een samenvatting wordt gemaakt zodanig dat ik dit kan doorsturen naar de leverancier. Eens de prijzen ontvangen van de leverancier kan ik deze invullen in de samenvatting en worden ze automatisch in de hele lijst aangevuld.
Zie voorbeeld document in bijlage
Even een woord uitleg over het document:
Kolom A = standaard en wordt nooit gewijzigd
Vanaf kolom B tot ... (afhankelijk van het aantal in te geven deuren) worden ingevulde cellen (rij 5:19) gekopieerd uit voorgaande kolom naar de eerst volgende lege kolom
Rij 5:19 kan uitgebreid worden naar gelang rijen worden toegevoegd
Rij 5 = variabele tekst
Rij 6 = Variabel in te vullen aantal
Rij 7 = Bevat enkel tekst "Enkel", "Dubbel", of "Schuifdeur"
Rij 8 = Bevat enkel cijfers "0", "30" of "60"
Rij 9 tem 11 = variabele cijfers
Rij 12 tem 13 = variabele cijfers maar zijn gelinkt aan rij 9 tem 10
Rij 14 tem 19 = ast gelegde formules die niet van belang zijn
Eens op de knop "Samenvatting" wordt geklikt dient het volgende te gebeuren:
(zie voorbeeld in het document in bereik B29
36 die handmatig werd opgesteld, maar die automatisch zou moeten kunnen gebeuren)
Er dient gezocht te worden naar zelfde resultaten van rij 7, 8, 12 en 13
Het gezochte resultaat dient vermeld te worden in vb cel B29
De som uit rij 6 dient samen geteld te worden indien ze voldoen aan dezelfde eigenschappen uit rij 7, 8, 12 en 13. Uitkomst dient vermeld te worden in de naastliggende cel vb C29
in cel D29 dient een naam aangemaakt te worden vb "prijs1"
in rij 14 dient "=$A$14*Prijs1" ingevuld te worden voor de des betreffende deur waar naar werd gezocht.
Hopelijk kunnen jullie mij hierbij verder helpen.
Mvg
Steven
Bekijk bijlage Test.zip
Een document zoals in bijlage wordt per dossier telkens door mij opgemaakt. Hoe is de bedoeling via 1 klik op de knop dat onderaan een samenvatting wordt gemaakt zodanig dat ik dit kan doorsturen naar de leverancier. Eens de prijzen ontvangen van de leverancier kan ik deze invullen in de samenvatting en worden ze automatisch in de hele lijst aangevuld.
Zie voorbeeld document in bijlage
Even een woord uitleg over het document:
Kolom A = standaard en wordt nooit gewijzigd
Vanaf kolom B tot ... (afhankelijk van het aantal in te geven deuren) worden ingevulde cellen (rij 5:19) gekopieerd uit voorgaande kolom naar de eerst volgende lege kolom
Rij 5:19 kan uitgebreid worden naar gelang rijen worden toegevoegd
Rij 5 = variabele tekst
Rij 6 = Variabel in te vullen aantal
Rij 7 = Bevat enkel tekst "Enkel", "Dubbel", of "Schuifdeur"
Rij 8 = Bevat enkel cijfers "0", "30" of "60"
Rij 9 tem 11 = variabele cijfers
Rij 12 tem 13 = variabele cijfers maar zijn gelinkt aan rij 9 tem 10
Rij 14 tem 19 = ast gelegde formules die niet van belang zijn
Eens op de knop "Samenvatting" wordt geklikt dient het volgende te gebeuren:
(zie voorbeeld in het document in bereik B29

Er dient gezocht te worden naar zelfde resultaten van rij 7, 8, 12 en 13
Het gezochte resultaat dient vermeld te worden in vb cel B29
De som uit rij 6 dient samen geteld te worden indien ze voldoen aan dezelfde eigenschappen uit rij 7, 8, 12 en 13. Uitkomst dient vermeld te worden in de naastliggende cel vb C29
in cel D29 dient een naam aangemaakt te worden vb "prijs1"
in rij 14 dient "=$A$14*Prijs1" ingevuld te worden voor de des betreffende deur waar naar werd gezocht.
Hopelijk kunnen jullie mij hierbij verder helpen.
Mvg
Steven
Bekijk bijlage Test.zip