• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Samenvatting van groot rapport in een beknopt overzicht

Status
Niet open voor verdere reacties.

hryttel

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2008
Beste helpers,

Ik ben een tijdje aan het stoeien met een groot rapport van 3500 regels en tot kolom BB
Wat ik graag wil is een beknopte overzicht van aantallen van een product afhankelijk van de eerstvolgende kolom en van het weeknummer.
In het voorbeeld (wat ik heb opgeschoond voor gevoelige data en beperkt tot 4 weken).
Blad 1 kolom C met kolomnaam "Type" komt diverse producten in voor en in mijn voorbeeld begin ik met productnaam TRIN
hiervan wil ik weten hoe vaak komt TRIN voor in week 7 in de kolommen C, G, K, O, S en W
afhankelijk van de status "Open"+"Verstuurd"+"Geaccepteerd"+"Uitgevoerd" in kolommen D, H, L, P, T, en X.

Ik heb al een opzet gemaakt op tabblad "OverzichtRapport" in de formule die ik gemaakt heeft, krijg ik een fout in kolom K regel 3 (dat snap ik even niet).
Maar ik heb een vermoede dat het wel eenfoudiger kan.Bekijk bijlage Test Rapport.xlsx

Ik hoop dat mijn vraag en uitleg duidelijk is:)

Groeten,
Henning

Laatst bewerkt:
Kijk eens goed naar het bereik in het tweede deel van de formule in K3: 99209 ipv 99208!!! Dit door het ontbreken van een $-teken.

Dank je wel Thoralf,

Het was niet bij 99209 of 99208 maar bij H2 en die moest zijn $H$2
dat is dank zij jou opmerking opgelost maar het ging meer om de formule eenvoudige te maken.
Sorry ik had moeten vermelden dat niet alleen ging om het product ”TRIN” (die als voorbeeld genomen) maar ook:
“TRSV”, “TRVT”, “VEVT”, “RPTP” en “RPIG”
Dus in totaal 6 producten die allen in elk van de genoemde kolommen voor kan komen en met verschillende status in de kolom direct ernaast.

Ik denk aan bijvoorbeeld alle kolommen van C t/m X selecteren en een een matrix formule die de gegevens sorteert en weergeeft.
Wat ik nu heb gemaakt is erg gevoelig voor fouten (zo als je kunt zien).

Ik hoop dat het nu duidelijk is wat ik bedoel.

Groeten,
Henning

Dank je wel Thoralf,

Voor nu is het echt een verbetering. Ik ga het als opgelost zetten.
Ik dacht echter aan of het mogelijk was alle kolommen van C t/m X te selecteren en dan hier een formule op loslaten.
Ik heb het ook geprobeerd met een draaitabel maar dat was hem ook niet.
Ik ben nu bezig met alle kolommen met "Type" ook Type te noemen in Naamvak en ook zo met kolommen Opdracht en daar een formule op loslaten.
Als dat ooit lukt weet ik niet maar dat laat ik dan wel weten.

Nogmaals bedankt!

Groeten,
Henning

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan