• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Samenvoegen 2 excelbestanden laat waardes weg

• Onderwerp starter Onderwerp starter DSS
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

DSS

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2024
Goedenavond. Ik loop al enige tijd te stoeien met de power query in excel.

Ik heb data van 2 verschillende jaren. Die heb in 2 separate excel bestanden gezet. Om van beide jaren een draaitabel te maken, wil ik de 2 bestanden eerst samenvoegen.

Het inladen en samenvoegen gaat goed, alleen blijft er steeds data achter vanaf een bepaalde hoogte. Ik kom er niet aan uit wat ik niet goed doe. Het gaat zowel met de optie 'samenvoegen' als met 'toevoegen' mis.

Bijlage 1 zijn de datums uit het samengevoegde bestand.

Bijlage 2 is de data van 2024, met dus wel alle maanden.

Hoe kan het dat deze gegevens verdwijnen? En ook steeds dezelfde gegevens. Steeds verdwijnt heel 2024. Nooit 2023.

Bijlagen

• 1734640664852.png
    1734640664852.png
    6 KB · Weergaven: 8
  • 1734640732118.png
    1734640732118.png
    6,9 KB · Weergaven: 8
dan is waarschijnlijk is je bereik van de draaitabel te klein te klein en worden niet alle regels meegenomen.

Staan deze in een map?
Zijn de kolomnamen het zelfde?

Het zijn 2 losse excel bestanden, die heb ik op 2 tabs ingeladen. Deze 2 tabjes 2023 en 2024, wil ik onder elkaar krijgen. Wel via een power query, want er moet realtime wijzigingen in verwerkt kunnen worden.

De kolomnamen zijn gelijk, anders kan ik ze ook niet samenvoegen.

Krijg je een foutmelding?
Heb je niet een voorbeeldje van die 2 tabs? Natuurlijk ontdaan van gevoelige info

Met foto's kunnen we niets mee. Het gaat zich om wat zich op de achtergrond afspeelt.

Precies, het probleem is duidelijk maar met plaatjes kun je niets uitvoeren.

Op onverklaarbare wijze is nu opeens de data wel goed ingeladen. Geen andere stappen dan gisterenavond ondernomen.

Ieder bedankt voor het meedenken!

Het bestand delen is even lastig, omdat het hier over alle afzet gegevens van mijn werkgever van de afgelopen 2 jaar gaat ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan