Samenvoegen bestanden in Word vanuit Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

franzeman

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2006
Beste VBA-ers,
Voor het samenvoegen van bestanden in mijn Word document, gebruik ik een Excel gegevensblad bestaande uit een veldnamenrij met daaronder diverse rijen met data (records).
Gaat allemaal prima!

Maar nu wil ik in mijn Word document ook graag vervolgkeuzelijsten (drop down menu's) opnemen, waarvoor ik de informatie wil putten uit datzelfde Excel gegevensblad.
Hoe doe ik dat? Bij het samenvoegen kun je bij mijn weten maar over één record tegelijk beschikken, terwijl de informatie die ik nodig heb over meerdere records zijn verdeeld.

Stel, dat in de veldnamenrij een titel als bijvoorbeeld 'Voornaam' voor komt en in de cellen van dezelfde kolom daaronder de namen: Piet, Klaas, Joop, Hans en Truus. Met welke VBA-code krijg ik dat vervolgens in een vervolgkeuzelijst in mijn Word-briefje?

Met vriendelijke groet,

Franzeman :confused:

Hij doet het!

Dag Franzeman,

Zet de twee bijgevoegde bestanden in C:\ en open Naamlijst.doc.

Succes,

Axel

Dank je wel Axel. Het werkt! Ik heb het pad al verlegd naar mijn documenten en ga er dit weekend even mee spelen. Ik ben redelijk bedreven in Excel-VBA, maar in Word is het toch weer heel anders.
Nogmaals bedankt en ik hoop, dat ik nog eens langs mag komen.

Groetjes van Franzeman :thumb:

> Samenvoegen bestanden in Word vanuit Excel >

Dag Franzeman,

Fijn dat het werkt en succes verder. Ik programmeer eigenlijk alleen maar in Word en als je nog eens iets wil weten vraag je het maar.

Axel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan