• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Samenvoegen cellen uit rijen als rest van rij gelijk is

Status
Niet open voor verdere reacties.

PatrickShow

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 jul 2013
Helaas bood de zoekfunctie van het forum geen soelaas, dus dan toch maar de vraag hier direct stellen. Ik ben wat je gerust een Excel newbie kunt noemen, maar toch moet ik er regelmatig mee werken. Ik red me meestal wel, maar in dit geval gaat het me de pet te boven. Als volgt is het probleem:

Ik heb een Excel werkblad van een paar duizend rijen met data. Het werkblad bevat autotypen met motorvarianten, verdeeld over bouwjaren. Een vereenvoudigde versie van het bestand heb ik bijgevoegd. Ik zou graag de bouwjaren willen samenvoegen naar 1 cel mits de rest van de rij gelijkwaardige data bevat. Dus in dit voorbeeld wil ik uitkomen tot een drietal rijen, per rij één motorvariant maar met de daarbij behorende reeks aan bouwjaren waarin dat model in die specifieke configuratie is geleverd.

Het is wat lastig onder woorden te brengen maar bijgevoegd werkblad maakt het vrij simpel duidelijk denk ik. Het moge duidelijk zijn dat de daadwerkelijke lijst vele malen omvangrijker is, maar het idee is duidelijk. Alvast bedankt voor je hulp!

Bekijk bijlage toepassingslijst_autos.xlsx

Je kan eens beginnen met een draaitabel of een filter.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan