• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Samenvoegen data uit meerdere werkbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bouwer91

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2018
Berichten
68
Goedenavond!

Met betrekking tot het bijgevoegde bestand heb ik de volgende vraag:

Ik zou heel graag in kolom B van het werkblad PLAN VAN AANPAK een samenvoeging willen zien van de werkzaamheden die met 'JA' zijn toegwezen uit de werkbladen E, W en B WERKZAAMHEDEN. In dit geval zou ik dus in de cellen B7, B8, B9 en B10 van werkblad PLAN VAN AANPAK respectievelijk zagen (zie werblad E WERKZAAMHEDEN), boren, bijtelen (zie werblad W WERKZAAMHEDEN) en aftuigen (zie werblad B WERKZAAMHEDEN) willen zien.

Het zou heel eenvoudig met een '=-verwijzing' naar de betreffende cellen in de verschillende werkbladen kunnen, maar ik wil in het werkblad PLAN VAN AANPAK graag de geselecteerde werkzaamheden (met 'JA') onder elkaar zien staan zonder witregels.

Wie weet hier de betreffende formule voor?

Vriendelijke groet
 

Bijlagen

  • Dummy projectplan.xlsx
    18,2 KB · Weergaven: 25
Ik vind het een nietszeggend voorbeeld en een slecht gebruik van Excel. Maak eerst eens duidelijk wat de verwachte uitkomst is.
 
Code:
Sub hsv()
Dim sh As Worksheet, sv, i As Long, n As Long
With Sheets("plan van aanpak")
ReDim a(0)
For Each sh In Sheets
 If sh.Name <> .Name Then
   sv = sh.Cells(2, 2).CurrentRegion
    For i = 2 To UBound(sv)
      If LCase(Trim(sv(i, 1))) = "ja" Then
         a(n) = sv(i, 2)
         n = n + 1
         ReDim Preserve a(n)
       End If
    Next i
  End If
  Next sh
  If UBound(a) > 0 Then .Cells(7, 2).Resize(n) = Application.Transpose(a)
  End With
End Sub
 
VenA,

Heb even een nieuw bestand toegevoegd. Ik zou graag een formule in kolom B van werkblad PLAN VAN AANPAK willen hebben die automatisch de werkzaamheden uit de werkbladen E, W en B pakt waar in kolom B van die werkbladen een 'JA' is geselecteerd.

In het bestand zou dat betekenen dat in kolom B van PLAN VAN AANPAK 'zagen', 'boren', 'bijtelen' en 'aftuigen' moet komen te staan. Ik heb dit er nu handmatig neergezet, maar ik zou daar graag een formule willen hebben.

Is het zo duidelijker? Ik hoor graag van je.

Groeten
 

Bijlagen

  • Dummy projectplan.xlsx
    18,2 KB · Weergaven: 14
De macro in #3 niet getest? Waarom zet je de werkzaamheden niet gewoon in 1 tabel? Waarom staan er in het resultaatblad lege kolommen? Waarom staan er zoveel opmaakregels in kolom H? Eigenlijk alleen maar vragen waar je eens serieus over na moet denken. Met een beetje VBA is er van alles te maken maar lijkt mij totaal onnodig.
 
Macro niet getest. Ben niet helemaal thuis in VBA.

Dit betreft een dummymodel. Het echte bestand ziet er anders uit, maar is in basis hetzelfde. Werkbladen kunnen in het echte bestand niet gecombineerd worden om diverse redenen.

Lege kolommen, omdat in het echte bestand veel meer werkzaamheden zijn.

Maar is het mogelijk met een formule?
 
Dus je krijgt een werkende oplossing en dat ga je niet testen? Met formules gaat het denk ik niet lukken of het worden zeer complexe matrixformules. Waarom kunnen werkbladen niet worden samengevoegd? Zit je aan het max aantal bladen? Met powerquery kan je de gegevens uit de drie tabjes samenvoegen in een nieuw of bestaand blad mochten deze op zijn.
 

Bijlagen

  • Dummy projectplan (2).xlsx
    233,5 KB · Weergaven: 20
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan