• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Samenvoegen documenten en tabbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

m.overkamp

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2003
Beste helpmij-ers,

Ik heb een aantal excel bestanden met meerdere tabbladen.

Deze bladen hebben allemaal dezelfde indeling.

Ik moet nu voor een keer alles bij elkaar hebben op een tabblad.
(documenten heb ik verder appart nodig)
Is er iemand die weet hoe ik dat kan doen.
Liefst zonder plakken en knippen.

Ik heb al diverse opmerkingen gelezen, maar volgens mij is hier nog geen duidelijk antwoord uitgekomen.

Ik heb ook al ASAP utilities gedownload, maar dit is maar voor een tabblad. (lijkt op kopieeren naar ander bestand)

Groetjes,
Mirjam

Beste Mirjam,

Wil je alle bladen optellen en de totalen met dezelfde indeling als die van de bladen weergeven, of wil je gewoon alle bladen op één blad plakken?

Het is het gemakkelijkst om voor dit soort dingen een stukje vba code te schrijven. Gewoon in Excel weet ik geen kant en klare oplossing; anders dan links naar de werkboeken maken of gewoon knippen en plakken. Het hangt van de hoeveelheid bladen/gegevens af wat het snelst/handigst is.

Beste excelexpert,

Een vba code maken ken ik niet (nog niet).
Ik heb wel een andere oplossing gevonden.

Het is de bedoeling dat er een soort picklijst gemaakt gaat worden.
Ik heb nu via word , invoegen bestand, 2 documenten samengevoegd, maar er gebeurt iets raars.
Kijk als je wilt ff naar blad 1a,1,2b en 9.

De laatste kolomen perst ie helemaal samen.
Ik heb in een ander document al een beetje lopen rommelen met de kolominstellingen en tabinstellingen.
Dit lukt nog niet goed.

Verder is het ook de bedoeling dat er kolomen tussen uit gaan en de lege regels enz weg gaan.
Hoe dit moet weet ik al, dus hoeft er niet naar gekeken te worden.

Weet jij hoe het komt dat de kolommen van de genoemde pagina's samengeperst worden en dat er een aantal cellen gekleurd zijn ??
De instellingen van de documenten zijn excact gelijk.

Ik hoop dat je een oplossing voor me weet, want ik moet meer documenten in dit bestand gaan voegen.

Groet,
Mirjam

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan