Beste iedereen,
Ik heb in 1 map allemaal maandelijkse rapportages staan. Ik wil deze graag samenvoegen in 1 Excel werkblad en heb hier de volgende code voor gevonden:
Dit werkt goed en de macro voegt netjes de bestanden onder elkaar samen. Nu mijn vraag: kan ik in excel door middel van een aantal knoppen ook verschillende maanden zelf selecteren? De documenten in de directory bevatten een maandnaam.
Alsvast bedankt,
Martijn Beeks
Ik heb in 1 map allemaal maandelijkse rapportages staan. Ik wil deze graag samenvoegen in 1 Excel werkblad en heb hier de volgende code voor gevonden:
Code:
Sub simpleXlsMerger()
Dim bookList As Workbook
Dim mergeObj As Object, dirObj As Object, filesObj As Object, everyObj As Object
Application.ScreenUpdating = False
Set mergeObj = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set dirObj = mergeObj.Getfolder("[COLOR="#FF0000"]C:\Users[/COLOR]")
Set filesObj = dirObj.Files
For Each everyObj In filesObj
Set bookList = Workbooks.Open(everyObj)
Range("A2:IV" & Range("A65536").End(xlUp).Row).Copy
ThisWorkbook.Worksheets(1).Activate
Range("A65536").End(xlUp).Offset(1, 0).PasteSpecial
Application.CutCopyMode = False
bookList.Close
Next
End Sub
Dit werkt goed en de macro voegt netjes de bestanden onder elkaar samen. Nu mijn vraag: kan ik in excel door middel van een aantal knoppen ook verschillende maanden zelf selecteren? De documenten in de directory bevatten een maandnaam.
Alsvast bedankt,
Martijn Beeks