• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Samenvoegen Excel 2003 bestanden - Budget 2012

Status
Niet open voor verdere reacties.

WIMLIN

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2007
Berichten
429
Wie heeft tips voor mij?

Ik ga zeer binnenkort starten met het gereed zetten van excel 2003 (<-helaas deze oude versie)op zo'n 20 verschillende locaties.

- Per afdeling één budget bestand

Mijn "probleem" is nu hoe kan ik deze samenvoegen tot 1 bestand waar alle afdelingen bij elkaar worden geteld. Kan dit alleen met kopieren en plakken?
 
Je kunt wel diverse excelbestanden aan elkaar linken. Leg eens even wat duidelijker uit wat je wilt?
 
Samenvoegen bestanden budgetten 2012

WimLin

Het is het makkelijkst als alle bestanden dezelfde lay-out krijgen met bijvoorbeeld.
Omzet
Kostprijs
Huisvestingskosten
etc
In de regels en daar achter de gegevens per maand van januari t/m december
Dan kun je deze getallen door middel van een draaitabel samenvoegen.
Als je wil kan ik je wel een voorbeeld sturen.

Veel succes
 
Draaitabel

Ik zou heel graag dit voorbeeld terug zien. Hoe je dit aangepakt met een draaitabel. Ik werk zelf nl. ook veel met draaitabellen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Samenvoegen bestanden budgetten 2012

Ik heb even een bestandje in elkaar gezet.
Als voorbeeld een budget voor een administratiekantoor met twee afdelingen
Accountancy en belastingadvies en een holding daar boven met de algemene
kosten.

Op het eerste tabblad heb ik de lijsten neergezet die ik aan de afdelingen heb
gezonden.
Op het tweede tabblad wordt van deze lijsten een database gemaakt door directe
verwijzing
Op het derde tabblad heb ik een voorbeeld draaitabel gemaakt.

Het is maar een voorbeeld, je kunt dit zo ingewikkeld maken als je wil.

Veel succesBekijk bijlage VoorbeeldBudget.xlsx
 
Samenvoegen

Elsendoorn2134,

Zie nog net je email binnenkomen. Vertrek straks op vakantie.

Maar hoe doe ik met 20 verschillende bestanden?

Ga ik ze dan allemaal koppelen met de + verwijzing?
 
WimLin

Komt er wel op neer ja, je kunt ook in de bestanden die je verstuurd naar de afdelingen om de budgetten in te voeren
een apart tabblad maken met een mini database voor die afdeling. Waarna je die met kopieeren speciaal alleen waarden
een totaal database kan maken in een apart werkbook.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan