samenvoegen Excel getalnotitie

• Onderwerp starter Onderwerp starter koosj
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

koosj

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2002
ik gebruik MsOffice 2003. Nu wil ik in Word een Excelbestand samenvoegen. Het samenvoegen betreft getallen. In Excel opgemaakt met celeigenschap; getal, punt bij 1000 tal en 2 achter de komma.

Nu gaat bij samenvoegen in Word het getal in Word niet meer met 2 achter de komma, maar met 9!

weet iemand een oplossing?

alvast bedankt

eigenschappen

Even uit mijn hoofd (heb hier geen Office 2003).

Als je in Word op het samenvoegveld een rechtermuisklik geeft kun je via eigenschappen een aantal zaken instellen. Ook de weergave van het aantal decimalen kan daar wordne bepaald.

Arno.

ik wil ongeveer 300 facturen maken. op elke factuur zijn ongeveer voor wat betreft getallen 6 samenvoeg velden.
ik moet toch dan niet per veld dit aanpassen?

de vorige versie gaf dit geen enkel probleem. weer de vooruitgang van microsoft?

In 1 document verwerken

Je moet het alleen in het eerste (niet samengevoegde) Word-document wijzigen (dus de 6 velden). Dat valt alweer mee.

Overigens heb ik zelf in de 2000-versie al eens geconstateerd dat Word NIET de instellingen van Excel overnam. In hoeverre daarin wijzigingen zijn aangebracht is mij niet bekend.

Bij dit soort zaken is het altijd zo dat de één het prettig vindt en de ander weer niet. (Geenszins wil ik hiermee een mogelijk beleid ten aanzien van dit fenomeen van Microsoft overigens verdedigen).

Arno.

ik heb even snel geprobeerd. het lukt niet.

ik zal het wegens tijdgebrek maar (weer) in de vorige versie doen.

natuurlijk moet zal er wel een oplossing moetne komen voor de volgende factuur gang.

(nb de helpdesk had ook geen passende oplossing)

Hai, :D

Het ligt aan de nieuwe connectie-methode vanaf XP/2003

Doe dit:
Open jou samenvoegbrieff
Kies Extra/Opties/Algemeen/Conversie bij openen
Koppel nu in de Wizard opnieuw jou brief. (kies: een andere lijst selecteren)

Kies bij de dialoog: Gegevensbestand bevestigen voor:
Ms Excel werkbladen via DDE
Kies daarna voor Heel werkblad/Ok

En nu moet het wel goed zijn.

See Yah! :thumb:

met dit antwoord ben ik echt blij!

het werkt!!

fantastisch, bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan