Samenvoegen excel naar Word meerdere regels

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mieppie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 aug 2008
Hallo allemaal,

Hopelijk kan iemand mij helpen.
Ik wil brieven maken met openstaande facturen.
Nu heb ik alle gegevens in excel staan en is het me gelukt om een samenvoegbestand te maken in word.

Mijn probleem is nu dat sommige debiteuren meerdere facturen open hebben staan en sommige ook maar 1
Nu krijg ik het alleen maar voor elkaar dat voor iedere factuur een brief verzonden word.
Dat is niet wat ik wil.
Is er een makkelijke manier (formule misschien in word) die ik in kan vullen als dezelfde debiteur nog een keer voorkomt dat er een regel bij komt met de factuurgegevens.

Bijvoorbeeld deb. 1 heeft factuur 12345 en factuur 12346 open staan.
Nu komen er voor debiteur 1, 2 brieven uit. Een voor factuur 12345 en 1 voor factuur 12346
Hier zou ik graag zien dat er 1 brief uitkomt voor beide facturen.

Is hier een oplossing voor?

Is er een oplossing? Ja. Is die simpel? Nee. Totaal niet. Samenvoegen is namelijk gebaseerd op een één-op-één relatie tussen brief en rij in Excel. En die heb je niet. Maar er zijn twee opties: zelf maken volgens deze handleiding van Microsoft, of gebruik maken van de add-on die is ontwikkeld door Graham Mayor. De laatste oplossing is erg fraai, en werkt prima. De derde optie is overigens: zet de handel in Access, en maak een mooi rapportje. Maar dan praat je over een hele andere vorm van sport.

Laatst bewerkt:
Dank je voor je antwoord.
Het tooltje is helaas niet te openen. :confused:Die zou ik toch heel graag willen proberen.
Wat er vermeld staat op de microsoft site vind ik nou niet echt duidelijk maar dat heeft met mijn kennis te maken :p

Excuses voor de niet-werkende link. Meestal lukt me dat wel :o Ik heb 'm aangepast.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan