Samenvoegen excel naar word

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jvandenberg

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2009
Hallo,

In excel (2007) heb ik een samenvoegbestand gemaakt. Dit gebruik ik om via Word facturen te kunnen versturen. In het excel bestand staan onderdelen zoals klantnaam, aangekochte artikel, bedragen enz.

Ik kan nu slechts 1 artikel tegelijk factureren omdat ik in mijn Word (2007) bestand, maar 1 regel heb aangemaakt waar het te factureren artikel kan staan. Maar stel dat ik bij het desbetreffende bedrijf nou 2 of meerdere artikelen moet factureren op 1 factuur hoe ga ik dat precies in mijn excel file aangeven en hoe kan ik dat het beste samenvoegen.

Ik hoop dat mijn vraag duidelijk is en zou blij zijn met een oplossing.
Alvast bedankt

Bedankt voor uw reactie. Ik heb het een en ander geprobeerd, maar krijg het helaas niet voor elkaar. Ik heb twee bestanden bijgevoegd die ik hiervoor wil gaan gebruiken. Kan iemand mij misschien verder helpen hiermee?

Wat moet ik doen om in de factuur bijvoorbeeld de drie posities te krijgen die vermeld staan bij de eerste klant uit de excel file?

Misschien kan iemand de bestanden zo aanpassen dat het bruikbaar is.

Alvast bedankt.

Bijlagen

Hallo snb,

Is het mogelijk om mij misschien te helpen met deze bestanden.

Het is de bedoeling om vanuit de excel file meerdere posities per klant op de factuur in word te krijgen. Het aantal posities is variabel. Ik heb ook mijn vragen op het office forum geplaatst, maar hier krijg ik helaas geen reacties op.

Bijgaand je aangepaste documenten retour. Dat was nog best een lastig vraagstuk...
Af je hier echt mee geholpen bent hangt wel een beetje af hoe je aan het Excel worksheet komt.
Om een variabel aantal rijen in Excel over te nemen in Word moet je in Word iets doen met NextRecord velden. Om dat mechanisme te besturen is extra informatie nodig in de actieve rij in Excel. Ik heb daartoe drie extra kolommen opgenomen. Op de rij die ervoor zorgt dat je naar de volgende factuur overgaat, dient geen detail informatie te staan, dus die rij is leeg op de besturingsvelden aan de rechter kant na. Ik heb die rijen "misbruikt" om de totaalgegevens van de factuur te zetten. Dat is vooral nodig als er facturen voor kunnen komen met meer factuurregels dan op een blad passen. Daartoe is in het voorbeeld een vierde factuur toegevoegd die drie pagina's heeft. Dan is het ook nodig denk ik om dat aan te geven op de factuur. Ik heb daartoe bij de factuurgegevens ook de bladnummering toegevoegd. De twee rechter kolommen leveren de info hiervoor. Kan vast ook wel slimmer, maar je hebt in ieder geval een mogelijke oplossing.
De documenten zijn wel Office 2003, want mijn zielige oude treinlaptop heeft alleen 2003;)...

Succes er mee.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan