samenvoegen excel/word datum veranderd in amerikaans

Status
Niet open voor verdere reacties.

prodenberg

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2007
Kan iemand helpen.

Met het samenvoegen van excel database en word veranderd de datum welke in Excel als nederlands staat veranderd bij het samenvoegen in het amerikaans. Ook bij de optie gekeken van Word maar daar kan je wel Nederlands instellen alleen blijft hij op zijn Amerikaan staan. dus. 1 oktober 2006 staat als 10-1-2006.

Hoe kan ik dat wijzigen? Dit deed hij trouwens ineens, voorheen werkte het altijd goed...:o

alsje in excel de cel eigenschappen op tekst zet voordat je de data intypt moet het goed gaan

heb ik inmiddels geprobeerd, maar excel wijzigt het automatisch van standaard weer naar datum... :confused:

re

nog even voor de duidelijkheid, je moet de cel eigenschap niet op standaard zetten maar op tekst
je moet dit ook doen voordat je de datum in de cel typt en niet achteraf

succes

nou het verhaal met de conversie aanvinken werkt ook niet...
bijgaand het bestand.

:confused:

Laatst bewerkt:
Ik heb het samenvoegveld gewijzigd in
Code:
{ MERGEFIELD "geb_datum"\@ "d MMMM yyyy" \* MERGEFORMAT }
en zie dan keurig 21 mei 1980. Misschien moet je het bestand nu weer verwijderen, tenzij het fakenamen zijn.

Groet,

Laatst bewerkt:
Hoi,

Microsoft Office 2003. Bijgaand het bestand. Kan het komen doordat sinds kort mijn pc op het netwerk + domein wordt aangemeld, dat het te maken heeft met mijn profiel instelling vanuit het domein/server?

Bijlagen

Lijkt me sterk, maar het kan liggen aan de koppeling, die je maakt tussen het Word- en het Excelbestand.

Kies in Word op de werkbalk Afdruk samenvoegen Gegevensbestand openen.
Kies daarna koppelen via DDE
Vul al je datumvelden aan met de volgende tekst binnen de accolade: \@ "d MMMM yyyy" \* MERGEFORMAT
Kies samenvoegen naar nieuw document.

Ik kan geen reden bedenken dat dit bij jou niet werkt.

Groet,

re

ik kan je niet verder helpen ,bij mij werken de door jouw bestanden
wat in het excelbestand staat staat ook exact in het word document

succes

Ik heb de bestanden bij elkaar in dezelfde map gezet en daarna gaf hij wel de juiste notering aan...:thumb: raar, maar het is verholpen, bedankt iedereen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan